شناسهٔ خبر: 14997527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد همدان خبر داد

تخفیف 50 درصدی شهریه به دانشجویان ورودی 96 - 95/ جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه همدان کنسرت نبود

رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: با توجه به تأمین منابع مالی دانشگاه در برخی رشته‎های مقاطع کاردانی و کارشناسی تخفیف 10 تا 50 درصدی اعمال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید جامه‎بزرگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد دانشجوهای در حال تحصیل دانشگاه آزاد 24 هزار 367 نفر است، اظهار کرد: بیشترین تعداد دانشجو مربوط به مقطع کارشناسی با 61 درصد، سپس مقطع کاردانی با 17 درصد و 10 درصد کارشناسی ارشد و دو درصد دکترا است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان رشد خوبی در زمینه تسهیلات تکمیلی دارد، بیان کرد: در سه سال گذشته اصلاح هرم هیأت علمی شکل گرفت و با حرکتی که انجام شد شیب اصلاح هرم در بخش اساتید و هیأت علمی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان تعداد فارغ‎التحصیلان این دانشگاه را 90 هزار نفر عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه به عنوان سرمایه‌های این کشور با وجود تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور 70 درصد آنها به خارج از کشور می‎روند اما دانشجویان دانشگاه آزاد با وجود پرداخت هزینه پس از اتمام تحصیلات در داخل کشور خدمات‎رسانی می‎کنند.

وی فضای آموزشی دانشگاه را 210 هزار متر مربع در بخش‌های مختلف آموزشی و رفاهی دانست و در سال 94 تعداد مقالات ISI این دانشگاه را 155 مورد عنوان کرد و گفت: تولیدات علمی در دانشگاه‎های استان و بالبطع در دانشگاه آزاد رو به افزایش است.

جامه‌بزرگی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت دانشگاه‎های نسل سوم و کارآفرین مدنظر است، افزود: نتایج حرکت به سمت رشد علمی نیز مشهود است و محورهای ما نیز بر همین منوال است.

وی با تأکید بر اینکه 70 هکتار از اراضی مسکن و شهرسازی برای ایجاد سه طرح خریداری شده است، بیان کرد: سرمایه‎گذاری دهکده گردشگری و طرح شفای سلامت در این پروژه اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه طرح شفای سلامت با همکاری شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد می‌شود، افزود: بر اساس این طرح مطب‌های خیابان بوعلی که اکنون پیاده‌راه شده، در مجموعه ایجاد شده مستقر شود که در حال بررسی است.

جامه‌بزرگی به قطعه بندی این طرح برای فارغ‌التحصیلانی که می خواهند در صنایع دانش‌بنیان فعالیت کنند، اشاره کرد و گفت: این فضا در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در تابستان امسال میزبان مسابقات هندبال و فوتسال و نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی بود، بیان کرد: جشنواره ادبیات دینی نیز در حال مدیریت است که 27 شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از تخفیف شهریه 10 تا 50 درصدی در سال تحصیلی جدید در برخی رشته‌ها خبر داد و بیان کرد: با توجه به تأمین منابع مالی دانشگاه در برخی رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی تخفیف 10 تا 50 درصدی اعمال خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان کشور و داوطلبان دانشگاه در کشور مشهود است، خاطرنشان کرد: در کاردانی و کارشناسی شیب کاهش دانشجو واضح است و خیلی از صندلی‌ها در دانشگاه‌های دولتی هم مشهود است.

جامه‎بزرگی کاهش شهریه و تأمین منابع مالی و افزایش رشته‌های دانشگاه را شرایطی برای افزایش جذب دانشجو دانست و گفت: کاهش 12 درصدی را در جذب دانشجوهای کل کشور داشته‌ایم و این به خاطر این است که از پنج سال دیگر دوباره موج افزایش دانشجو را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در رشته تجربی هستند، گفت: با توجه به اینکه به بیشتر دانش‌آموزان از رشته تجربی تمایل به ادامه تحصیل دارند، با افزایش رشته‌های تجربی به دنبال جذب بیشتر دانشجو هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در ماه گذشته طرح پژوهشی مبنی بر رصد فارغ‌التحصیلان تصویب شد، اظهار کرد: بر اساس این طرح فارغ‌التحصیلانی که در پست‎های کلیدی هستند، معرفی می‎شوند تا مشخص شود چند درصد از فارغ‎التحصیلان مطابق با رشته خود کار می‌کنند.

وی در خصوص مسئله حاشیه‌ای که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد بود، بیان کرد: تعریف جشن فارغ‌التحصیلی و کنسرت مشخص است به طوری که کنسرت با معرفی خواننده از سوی مجری در فواصل مختلف موسیقی‌هایی را برای حاضران اجرا می‎کند اما در جشن فارغ‎التحصیلی قرائت قرآن، سرود ملی، خیر مقدم بانی جلسه، سخنرانی ویژه و بسته به زمان جلسه مراسم مذهبی و در مابین آن نیز کلیپ‎های صوتی پخش می‌شود.

جامه بزرگی در ادامه گفت: در دانشگاه آزاد نیز برگزارکننده جشن فارغ‌التحصیلی کانون فارغ التحصیلان بود به طوری که پس از خیر مقدم بنده، دو نفر از فارغ‌التحصیلان که یکی رسولی شهردار همدان و یکی از کارآفرینان برتر کشور بود، سخنرانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این جشن با توجه به تقارن با هفته کرامت دو کلیپ از میلاد امام رضا(ع) و دو تواشیح برگزار شد، افزود: مابین این جشن توسط یکی از خوانندگان شبکه سه سیما که موسیقی توسط او لب‌خوانی شد، دانشجویان نیز در این حین، کلاه‌های فارغ‌التحصیلی خود را طبق عرف فارغ‌التحصیلی به هوا پرتاب کردند که این موضوع در فضای مجازی به عنوان کنسرت تلقی شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان یادآور شد: بنده با نماینده مقام معظم رهبری در کل دانشگاه‌ها تماس گرفته و گفتم ما چنین برنامه ای را در جشن فارغ‌التحصیلی داشتیم که وی گفت این برنامه عین مصوبات دانشگاه است.

وی اضافه کرد: نماینده مقام معظم رهبری بیان کرد شادی باید در این جشن‎ها باشد تا جوانان به موسیقی‎ها و برنامه‎های زیرزمینی روی نیاورند.

جامه‌بزرگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد صنعتی نیست، گفت: با وجود صنعتی نبودن دانشگاه ارتباط با صنایع وجود دارد و حمایت‎های خوبی را در مرکز رشد از کسانی که ایده خوبی دارند، می‎شود.

انتهای پیام/89003/ج40/

نظر شما