شناسهٔ خبر: 14993035 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد شبکه کودک، کمک شایانی به ساخت پویانمایی‌های ویژه کودکان کرده است

مدیر خانه انیمیشن ایران گفت: راه اندازی شبکه ویژه کودکان سبب شد تا نگاه انیمیشن سازان بیش از پیش به مخاطب کودک معطوف شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد امین همدانی در نخستین نشست خانه انیمیشن که در موسسه اوج برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره میزان توجه انیمیشن سازان به مخاطبان کودک و قراردادن نمادهای ایرانی و اسلامی در پویانمایی هایشان افزود: از سال گذشته با راه اندازی شبکه مختص کودکان در رسانه ملی، توجه انیمیشن سازان به مخاطب کودک زیادتر شده است البته کودکان تنها مخاطبان پویانمایی ها نیستند اما مخاطبان اصلی آن هستند.

وی افزود: ما دغدغه مخاطبان کودک و نوجوان را داریم و قراردادن نمادهای ایرانی و اسلامی هم همواره بر کارهایمان وجود داشته است و سعی کردیم تلفیق درستی از نمادهای ایرانی و اسلامی و ابزار روز دنیا را برای تولید پویانمایی های پرمحتوا داشته باشیم.

همدانی درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره تهیه نوشته افزار قهرمانان پویانمایی ها گفت: ما تصمیم داریم نوشت افزار و دیگر وسایل جانبی کارکترهای پویانمایی هایمان را بسازیم و وارد بازار کنیم اما چرخه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی و عرضه آن در کشور ما ناقص است.

وی افزود : برای فروش خوب نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی باید بازی ها و پویانمایی هایی درباره آنها ساخته شود یا شخصیت هایی که در پویانمایی حضور دارند در بازار نوشت افزار عرضه شود اما این چرخه درحال حاضر بدرستی کار نمی کند و امیدوارم در ادامه بهتر شود.

همدانی ادامه داد: خانه پویانمایی سالانه بیش از هزار دقیقه تولید دارد و ماموریت اصلی آن کمک به افرادی است که می خواهند پویانمایی های با کیفیت تری را راهی دنیای هنر کنند.
وی افزود: ما درشهرستان ها هم توانسته ایم تولیدات خوبی در زمینه پویانمایی داشته باشیم برای مثال کرمان، مشهد، اصفهان، کرج و قزوین از شهرستان هایی هستند که در این زمینه موفق عمل کرده اند.

همدانی گفت: همچنین با راه اندازی سایت animation.ir تلاش می کنیم مقالات دست اول این حوزه، 16 ساعت آموزش کمیاب در حوزه پویانمایی و بسیاری از کارگاه ها و تولیداتمان را به زبان انگلیسی روی این سایت بگذاریم. 

همدانی افزود: تحقیق و توسعه یکی از بخش های مهم کار ماست که بر پایه آن رندرفارم 4800 گیگا هرتز که معادل 100 سیستم حرفه ای برای پردازش پویانمایی هاست در سال 92 ایجاد شد.

وی گفت: پویانمایی ابزاری است که مرز نمی شناسد اما در کشور ما شرایط برای پیدا کردن بازار جهانی کمی دشوار است البته پویانمایی ما از کشورهای عربی یک سر و گردن بالاتر است و اگر آن‌ها گارد سیاسی در مقابل ما نداشته باشند می توانیم بازار خوبی را در بین آنها پیدا کنیم.

همدانی افزود: انتقال پیام و محتوا برای ما بسیار مهم است و گاها برای تاثیرگذاری بیشتر پیام بر پویانمایی هایمان از تکنیک های هالیوودی هم استفاده می کنیم.

نظر شما