به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، شاید نخستین تصویری که نام آموزش از راه دور در ذهن ما تداعی می کند یک کلاس با افرادی بالاتر از سن دانش آموزی است که این افراد در مرحله ای از زندگی خود ترک تحصیل کردند و حال به مدد این سیستم آموزشی می خواهند دیپلمی بگیرند تا در مسیر ادامه تحصیل یا کسب موفقیت های کاری قرار گیرند. اما واقعیت این است که این مدارس چه بسا استعدادهای برتر جوان را در خود پرورش می دهد.
امید محمدی دانش آموزی است که به خاطر مشغله کارهای پژوهشی اش نمی تواند در مدارس عادی به ادامه تحصیل بپردازد در گفت و گو با آموزش و پرورش پانا، درخصوص دلیل ورود خود به سیستم آموزش از راه دور گفت: به خاطر کارهای پژوهشی ام دائم بین چند وزارتخانه در رفت و آمد بودم و به همین دلیل نتوانستم یک سال کامل درس بخوانم.
وی ادامه داد: البته می توانستم بعد از آن یک سال به مدرسه بازگردم ولی چون در هفته 3-4 روز بین قزوین و تهران رفت و آمد می کردم امکان تحصیل در مدارس عادی برایم فراهم نبود. بنابراین در دیداری که با حاج آقا قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین داشتم ایشان مدارس آموزش از راه دور را به من پیشنهاد کردند.
این دانش آموز درخصوص اهمیت این مدارس گفت: سیستم آموزش از راه دور سیستمی عالی است به شرطی که به چشم یک تبعیدگاه به آن نگاه نکنیم. امروز متاسفانه نگاهی که به این مدارس وجود دارد این است که هرکسی واحد پاس نشده دارد و نتوانسته در مدارس عادی تحصیل کند به این مدارس می آید درحالی که چنین نیست و امکان دارد استعدادهای درخشانی در همین مدارس شناسایی شوند. ما دکتر حسابی ها و پروفسور سمیعی هایی در بین این دانش آموزان داریم.
وی افزود: به نظر من زمان دانشجویی برای حمایت از طرح های کارآفرینی دیر است و باید حمایت را از زمان دانش آموزی آغاز کنیم.
محمدی که خود 36 اختراع را تا امروز به ثبت رسانده درباره اهمیت جشنواره قلم گفت: جشنواره هایی مثل قلم برای شناسایی استعدادها کمک می کنند ولی مشکلی که وجود دارد این است که ما بعد از شناسایی استعدادها در زمینه استفاده و پرورش آنها ضعیف عمل می کنیم.
∎