مدیر مجموعه نمایشگاهی CTW از برنامه پنجساله چین برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران خبر داد. دیوید وانگ این خبر را در نشست خبری نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران مطرح کرد. نمایشگاه هفته تجاری چین (CTW Iran 2016) روزهای 29 تا 31 شهریورماه در شهر آفتاب برگزار میشود. این رویداد را شرکت نوژنراد و مجموعه نمایشگاهی CTW سازماندهی کردهاند و شهرداری تهران، اتاق بازرگانی بینالمللی چین و شورای توسعه روابط تجاری چین (ccpit) از آن پشتیبانی میکنند. مدیرعامل شرکت نوژنراد گفت: دولت چین برای اجرائیکردن طرح خود برنامههایی را برای معرفی محصولات خود در بازارهای هدف اجرا کرده است که برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین از جمله آنهاست. معتمدیکیا با اشاره به حضور 240 شرکت چینی در این رویداد، افزود: دو کشور ازجمله بهترین شرکای تجاری یکدیگر هستند؛ باوجوداین رساندن سطح مبادلات به حدود ششصد میلیارد دلار را هدفگذاری کردهاند. در ادامه این نشست خبری، مدیر همایشهای بینالمللی مجموعه نمایشگاهی CTW با اشاره به استقبال جامعه بینالملل از طرح دولت چین برای احیای جاده ابریشم، گفت: ما برای عملیکردن طرح خود به تغییر نگاه مردم کشورهای دیگر به کیفیت محصولات تولیدی کشورمان نیاز داریم. میشل میریک، ادامه داد: براساساین مشابه این رویداد تاکنون در کشورهای دیگر ازجمله خاورمیانه و آفریقا نیز برگزار شده است. وی افزود: حدود 40 درصد از واردات ایران را کالاهای چینی تشکیل میدهد؛ اما کیفیت این محصولات به میزان سرمایهای که تجار ایرانی صرف خرید آنها میکنند، بستگی دارد. وی افزود: در هفته تجاری چین، 240 شرکت چینی حدود سه هزار محصول مختلف از صنایع گوناگون را به نمایش میگذارند و پیشبینی میشود در سه روز حدود هشت هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. وی نمایشگاه هفته تجاری چین را فرصتی مناسب برای کارآفرینان و صاحبان سرمایه ایرانی برای برقراری ارتباط با تولیدکنندگان و تأمینکنندگان قطعات در چین دانست.
∎برنامه 5ساله چین برای تقویت روابط تجاری با ایران
صاحبخبر -