شناسهٔ خبر: 14981234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برگزیدگان نخستین جشنواره هنری «حقوق بشر آمریكایی» معرفی شدند

خبرگزاری میزان- در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری «حقوق بشر آمریكایی»، از هنرمندان شركت كننده در این رویداد فرهنگی تقدیر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عصر روز یكشنبه هفتم شهریور 1395، تالار سوره حوزه هنری میزبان مسئولان فرهنگی و همچنین هنرمندانی بود كه با دغدغه اسلامی و ضداستكباری، آثار هنری خودشان را در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره حقوق بشر آمریكایی ارسال كرده بودند.
 
 هیئت داوران این جشنواره شامل مرتضی گودرزی دیباج، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا نیرومند، كوروش پارسانژاد و سیداحسان باقری پس از دو مرحله كارشناسی و داوری آثار رسیده به جشنواره هنری حقوق بشر آمریكایی، در نهایت در هر بخش آثار حائز رتبه اول تا سوم و همچنین آثار قابل تقدیر را مشخص كردند كه از آثار برگزیده و همچنین آثار تقدیری، با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
 
در مراسم اختتامیه، از افراد برگزیده تقدیر شد كه اسامی آنها به شرح زیر است:
 
عكس چیدمان: این بخش برگزیده نداشت اما از فاطمه عرفانیان، علی اكبری، محمدجواد بهادری‌فر و نفیسه بندری تقدیر شد.
 
اینفوگرافیك: محسن راستی‌پور رتبه سوم، مجتبی غریب‌نواز و حسین رستمی به طور مشترك رتبه دوم، علیرضا خدامرادی رتبه اول.
 
كاریكاتور: حمید صوفی رتبه سوم، اكبر تراب‌پور رتبه دوم، مازیار بیژنی رتبه اول. در این بخش، جایزه ویژه چهره به آرش فروغی اهدا شد.
 
موشن گرافیك: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی رتبه سوم، محمدرضا قلی‌پور رتبه دوم و سیدمرتضی خلیل‌پور رتبه اول.
 
پوستر: محمد براتی رتبه سوم، یونس رجبی رتبه دوم و امیر بایرامی رتبه اول.
 
گفتنی است نخستین جشنواره حقوق بشر آمریكایی چندی پیش فراخوان خود را منتشر كرد و با استقبال چشمگیر مخاطبان و اهالی هنر روبه‌رو شد. این جشنواره با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص «حقوق بشر آمریكایی» و نام‌گذاری هفته دوم تیرماه هر سال به این نام، توسط دبیرخانه پویش مردمی «افشای حقوق بشر آمریكایی» با همكاری موسسات و نهادهای مردمی با هدف معرفی چهره واقعی مدعیان جهانی حقوق بشر با استفاده از ابزار هنر برگزار شد. تا پایان تیرماه و آخرین مهلت برای ارسال آثار هنری به این جشنواره، حدود 800 اثر در بخش‌های مختلف به حوزه هنری البرز به عنوان دبیرخانه در گرایش‌های موشن‌گرافیك، اینفوگرافیك، پوستر و تابلو مقاله، عكاسی چیدمان و كاریكاتور فرستاده شد. این 800 اثر توسط 350 نفر از هنرمندان ارزشی سراسر كشور در جشنواره شركت داده شدند.
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما