شناسهٔ خبر: 14979453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل بانک مرکزی:

90 درصد تامین اقتصاد بر عهده نظام بانکی است/ تورم از این به بعد افزایش نخواهد یافت

خبرگزاری میزان- رئیس کل بانک مرکزی در مورد تسهیلات سال گذشته و امسال اظهار کرد: سال گذشته 417 هزار میلیارد تسهیلات بانک مرکزی به واحدهای تولیدی بوده است و امسال پیش بینی می شود که این رقم به 460 هزار میلیارد برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی امشب (دوشنبه) میهمان گفت و گوی ویژه خبری شد و در مورد تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و مشکل اصلی این واحدها سخن گفت.

سیف بیان کرد: 90 درصد تامین اقتصاد بر عهده نظام بانکی است. نظام بانکی تسهیلاتی را به بنگاه های کوچک و متوسط داده است تا مشکل اصلی آنها که نبود منابع مالی است حل شود.

وی اظهار کرد: 1800 مورد واحدهای کوچک و متوسط از طریق نظام بانکی تسهیلات گرفته اند که به این واحدها 6 هزار میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مشکل اصلی واحدهای کوچک و متوسط نبودن منابع مالی است؛ عرصه فعالیت موسسات غیرمجاز نسبت به گذشته، محدودتر شده است

سیف ادامه داد: سال گذشته 417 هزار میلیارد تسهیلات بانک مرکزی به واحدهای تولیدی بوده است و امسال پیش بینی می شود که این رقم به 460 هزار میلیارد برسد.

وی در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که نرخ تورم از این به بعد افزایش نخواهد یافت. مهمترین دستاورد دولت در سه سال گذشته ایجاد آرامش در بازار ارز بوده است؛ بانک مرکزی با تخلفات بانک ها درباره سودهای بانکی نیز برخورد خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه پول های بلوکه شده در عمان و هند چقدر به ایران برگردانده شده است، اظهار کرد: بالای یک میلیارد از عمان و بالای 3.5 میلیارد از هند فعلا برگردانده شده و نیز این مبالغ به تدریج وارد کشور می شود و نگرانی خاصی ندارد.

سیف در پایان در خصوص سوال مجری که 50 میلیون نفر حساب نامشخص دارند، اظهار کرد: خیر این تعداد افراد نیست از 447 میلیون کل حساب های کشور، 439 میلیون اشخاص حقیقی  هستند که حدود 8700 فاقد کدملی است که تا آخر شهریور باید این رقم صفر شود و نیز حدود 27 میلیون فاقد کدملی و حساب آنها مسدود است و اشخاص حقوقی در کل کشور 6 میلیون حساب دارند که 358 هزار فاقد کدملی ولی فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما