شناسهٔ خبر: 14978068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار اصفهان خبر داد

آمادگی اصفهان برای همکاری متقابل با یکی از استان‌های ارمنستان

استاندار اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای اصفهان در زمینه‌های مختلف، آمادگی داریم با یکی از استان‌های متناظر ارمنستان همکاری و ارتباط متقابلی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور امروز در دیدار سفیر کشور ارمنستان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان اصفهانی از ارامنه هستند، اصفهان جایگاه ویژه‌ای برای کشور ارمنستان قائل است و خوشحال هستیم که با هم‌وطنان ارامنه به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنیم.

وی افزود: در مراسم‌ مختلف به دیدار یکدیگر می‌رویم، به همین دلیل نیز مقامات ارمنستان به اصفهان سفر می‌کنند و دیدارهای خوبی در این شهر داشته‌اند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ارتباطات ایران و ارمنستان به ویژه در زمینه تبادل انرژی بسیار بالاست، گفت: این پروژه‌ها برای ایران و ارمنستان بسیار مفید و کاربردی است.

زرگرپور با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی و تاریخی بین دو کشور بیان داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای اصفهان در زمینه‌های مختلف، آمادگی داریم با یکی از استان‌های متناظر ارمنستان همکاری و ارتباط متقابلی داشته باشیم.

وی اذعان کرد: اصفهان قطب صنعت ایران است و در بخش‌های کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری نیز جایگاه بسیار خوبی در کشور و منطقه دارد و مدیریت استان بستر سیاسی و حکومتی ارتباط اصفهان را با یکی از استان‌های متناظر در ارمنستان فراهم خواهد کرد؛ بستر اجرایی گسترش روابط اقتصادی نیز بر عهده‌ اتاق بازرگانی خواهد بود.

آرتاشس تومانیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده، گفت: روابط خارجی و فرهنگی خوبی بین دو ملت ایران و ارمنستان برقرار است.

وی با بیان اینکه روابط تجاری و بازرگانی ایران و ارمنستان چندان قوی نیست، تصریح کرد: این روابط نیازمند تقویت و توسعه است و تاکنون در زمینه انتقال انرژی و فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌های کلان تدوین و در حال اجرایی شدن است، اما در حوزه تجاری و بازرگانی هنوز اقدام خوبی صورت نگرفته است.

سفیر کشور ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه روابط بین استان‌ها جایگاه ویژه‌ خود را دارد، اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین استان‌های ایران و ارمنستان در دستور کار قرار گرفته است و استان‌های ارمنستان برای توسعه‌ روابط اعلام آمادگی کرده‌اند.

تومانیان با بیان اینکه سفارت ارمنستان در ایران نیز برای بازدید از استان‌های ایران برنامه‌ریزی کرده است، گفت: اولویت اول این کشور برای بازدید استان اصفهان است.

وی توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مهم خواند و اضافه کرد: ارمنستان با ایران مرز خشکی دارد و کارآفرینان و تجار دو طرف برای گسترش روابط باید تلاش کنند.

سفیر کشور ارمنستان در ایران در پایان یادآور شد: حمایت‌های استاندار اصفهان و مردم بافرهنگ اصفهان از ارامنه و زندگی مسالمت‌آمیز ارامنه در این شهر یک ارزش بوده و قابل قدردانی است.

انتهای پیام/63088/ن/

نظر شما