شناسهٔ خبر: 14977240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سریال شاهچراغ (ع) با مشارکت شهرداری تولید می شود

شیراز- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا گفت: سریال تلویزیونی احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با همکاری و مشارکت شهرداری شیراز، صدا و سیما و تولیت شاهچراغ (ع)، در استان فارس تولید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد رضا هاجری، دوشنبه در حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورت تنظیم تفاهم نامه بین شهرداری شیراز، صدا و سیما و تولیت شاهچراغ (ع)، در اوایل مهرماه 95 با حضور رئیس سازمان صدا و سیما شاهد امضای قرارداد ساخت سریال احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز خواهیم بود.
وی بیان داشت: برآورد اولیه هزینه ساخت این سریال 270 میلیارد ریال است و قرار است در 24 قسمت تهیه شود و برای کارگردانی این مجموعه تاریخی با داوود میرباقری نیز صحبت هایی شده است.
او اظهار کرد: دانشکده حدیث شهر ری هم عهده دار تهیه دانشنامه حضرت شاهچراغ (ع) شده که قرار است در نوشتن فیلمنامه به آن استناد شود.
هاجری افزود: همچنین مقرر شده تصویربرداری این سریال در یکی از روستاهای استان فارس انجام شود و پیش بینی می شود ساخت آن حدود چهار سال به طول انجامد.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: قبل از آغاز ساخت این سریال قصد داریم نشستی با حضور هنرمندان مشهور کشور که متعلق به استان فارس هستند، برگزار و از نظر و تجربه آنها استفاده کنیم.
6122 /6118

نظر شما