شناسهٔ خبر: 14974179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح هفت طرح عمرانی در سیمکان جهرم

شیراز- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، هفت طرح عمرانی با اعتبار 48 میلیارد ریال در بخش سیمکان از توابع شهرستان جهرم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: افتتاح 2 طرح بهسازی روستایی در کوشکسار و گودزاغ با اعتبار چهار میلیارد ریال، طرح آبرسانی با اعتبار 6 میلیارد ریال، اجرای شبکه داخلی آبرسانی روستای کوشکسار و روکش آسفالت جاده سیمکان با اعتبار 34 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
علیرضا صحراییان افزود: تحویل 2 منزل مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در روستای گودزاغ و شهر دوزه به همراه ساختمان دهیاری روستای کلاکلی با اعتبار 2 میلیارد ریال و همچنین افتتاح پارک محله شهر روزه با اعتبار 2 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در بخش سیمکان افتتاح شد.
وی بیان کرد: این طرح ها تنها قسمتی از اقدام های انجام شده در یک سال اخیر فعالیت دولت تدبیر و امید در بخش سیمکان است و در روزهای آینده نیز شاهد افتتاح درمانگاه روستای دشتدال در حوزه بهداشت و درمان خواهیم بود.
فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه بخش سیمکان جهرم از مناطق محروم این شهرستان است، گفت: در بحث اختصاص اعتبارات ملی و استانی و اختصاص دو درصد درآمد نفت و گاز توجه ویژه ای به بخش سیمکان شده است و این روال در سال های آینده نیز استمرار خواهد یافت.‏
صحراییان افزود: امسال در مجموع در هفته دولت 63 طرح با اعتبار 300 میلیارد ریال در شهرستان جهرم به بهره برداری رسید که از عمده ترین آنها می توان به گاز رسانی به هفت روستای دهستان راهکان با اعتبار 75 میلیار ریال اشاره کرد.
او بیان کرد: با بهره برداری از این طرح گاز رسانی علاوه بر برخورداری 950 خانوار از مزایای گاز طبیعی، سالانه در مصرف 600 هزار لیتر نفت سفید صرفه جویی می شود.
فرماندار ویژه جهرم ادامه داد: همچنین افتتاح 11طرح با اعتبار 100 میلیارد ریال در بخش خفر جهرم در زمره این طرح هاست که برخی از این 11 طرح شامل، بهسازی گلزار شهدا، آبرسانی به روستای آبسرد و افتتاح دهیاری آسمان جرد این بخش است.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7369 /6118

نظر شما