شناسهٔ خبر: 14973587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر رزن:

مشکل تغییر کاربری زمین‌های دور میدان شهداء شهر رزن رفع می‌شود

نمایندگی همدان

رئیس شورای اسلامی شهر رزن گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر درصدد ایجاد تعامل با همه دولتمردان و مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به مردم بوده و در این زمینه با استفاده همه‌جانبه از پتانسیل‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد افشاری در جمع خبرنگاران، شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور برشمرد و اظهار کرد: وظایف شوراها بررسی و شناخت کمبودها و نیازهای موجود در همه زمینه‌ها و مسائل مربوط به شهرستان است.

وی تدوین و پیاده‌سازی برنامه‌ها برای عمران و بهبود وضعیت شهرستان را از دیگر وظایف شورا و شهرداری عنوان کرد.

افشاری با معرفی شوراها به عنوان بازوان پر توان ادارات افزود: با وجود حواشی و ناملایمات سعی بر این بوده بدون توجه به همه مسائل پیش آمده در راستای حل مسائل و مشکلات شهروندان به وظایف خود به درستی عمل کرده و در پی رضایتمندی مردم باشیم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که مجدانه پیگیر آن هستیم توزیع عادلانه امکانات در تمام سطح شهر بوده که با برگزاری جلسات و بررسی کمبودها به تبع احساس نیاز، اقدام به برطرف کردن این  نواقص کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر رزن با اشاره به عملکردها و اهم فعالیت‌ها در دوره چهارم عنوان کرد: احداث پارک بانوان، احداث مجتمع فرهنگی بانوان، ایجاد پارکینگ در مرکز شهر، برگزاری جلسات به منظور تعیین تکلیف زمین‌های با کاربری آموزشی و ورزشی، احداث غسالخانه و خریداری زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی از مهمترین خدمات شورای شهر است.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهرستان رزن گفت: شوراها از نحوه اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب در سطح شهرستان رضایت ندارند اما با وجود این مسائل نهایت تعامل و همکاری با آبفا صورت گرفته است.

وی همچنین خواستار پاسخگویی مسئولان درباره چرایی عدم آغاز عملیات احداث دانشگاه آزاد شد و گفت: با وجود اینکه 11 هزار مترمربع زمین در اختیار این دانشگاه قرار داده شده امام هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

افشاری با اشاره به خریداری زمین‌های خارج از محدوده توسط آموزش و پرورش اضافه کرد: 6 هکتار زمین در نقاط مختلف شهر برای فضای آموزشی درنظر گرفته شده اما دارای وضعیت نامشخصی است.

وی همچنین گفت: رفع مشکل تغییر کاربری زمین‌های دور میدان شهداء شهر رزن با تلاش‌های شورا در دست اقدام است.

برنامه‌محور بودن شورای شهر رزن

نایب‌رئیس شورای شهر رزن نیز برنامه‌محور بودن شورای شهر رزن را یکی از مزیت‌های این مجموعه برشمرد و گفت: برنامه‌های کاربردی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم شهرستان تدوین شده است.

محمود شوندی عدالت‌محوری در ارائه خدمات و اصل قرار دادن مردم را از دیگر اهداف شوراها عنوان کرد و افزود: داشتن مدیریت واحد شهری به عنوان یکی از عواملی که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و منجر به حداقل رسیدن آسیب‌ها با کمترین زمان ممکن و ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی یکی از مشکلات عمده شهرهای با جمعیت پایین را نبود درآمد پایدار عنوان و اظهار کرد: شورای شهر همواره به دنبال ایجاد مراکز درآمدزا بوده که با ایجاد مراکز سی‌ان‌جی، کارخانه شن و ماسه و معاینه فنی توانسته‌ایم تا حدودی به این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

شوندی با گلایه از عدم پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسط مردم، گفت: عدم پرداخت به موقع عوارض توسط مردم مانع از ارائه خدمات صحیح می‌شود همچنین گاهی شاهد عدم همکاری برخی مسئولان هستیم که مانع به نتیجه رسیدن برخی طرح‌ها و فعالیت‌ها می‌شود.

وی افزود: عدم پرداخت بدهی‌ها توسط ادارات و نهادهای دولتی و کم‌کاری این ادارات در پرداخت بدهی‌ها شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

شوندی نبود پارکینگ را از دیگر مشکلات موجود در رزن مطرح و تصریح کرد: رایزنی لازم برای ایجاد ترمینال در شهرستان رزن صورت گرفته و هر چه سریع‌تر شهرستان رزن دارای ترمینال خواهد شد.

رشد قابل توجه کیفیت پروژه‌ها

مسئول کمیسیون عمران و بودجه شورای شهر رزن نیز پایش عملکردهای سالانه ، بررسی کیفیت پروژه‌ها و پیگیری و عملیاتی کردن برنامه‌های 4 ساله را از وظایف این کمیسیون عنوان کرد.

مصطفی مددی از کاهش برخی عوارض خبر داد و گفت: در برخی موارد از جمله نقل و انتقالات شاهد حذف عوارض هستیم که این مهم برای رفاه شهروندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تنها 17 درصد از مردم عوارض شهرداری پرداخت می‌کنند، یادآور شد: کیفیت پروژه‌ها و برنامه زمان‌بندی اجرای آنها با رشد بسیار قابل توجهی روبرو بوده است.

مددی درباره مجتمع زینبیه نیز گفت: ساخت این مجتمع با 400 مترمربع زیربنا در دست اقدام است که در تلاشیم تا ماه محرم آماده‌سازی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 95 هکتار بافت فرسوده در شهرستان رزن وجود دارد، عنوان کرد: برای نوسازی بافت فرسوده شهری با همکاری بنیاد مسکن به کسانی که در شهر رزن اقدام به نوسازی کنند، تسهیلات ارائه خواهد شد.

فرهنگ در رزن فدای اختلاف سلیقه‌ها شده است

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رزن نیز با بیان اینکه فرهنگ در این شهرستان  بسیار محروم واقع شده است، گفت: فرهنگ در شهرستان رزن فدای اختلاف سلیقه‌ها شده که بسیار نگران‌کننده است و نباید شاهد بروز این اتفاقات باشیم.

حمیدرضا علیخانی وی با بیان اینکه به عمل باید دغدغه فرهنگ داشته باشیم نه با حرف، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی مجری فرهنگ نیست.

وی درباره عدم پرداخت عوارض و دیگر مشکلات نیز عنوان کرد: باید به دنبال چرایی بروز این مسائل باشیم و علل آن را ریشه‌یابی کنیم.

برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی بانوان

مسئول کمیسیون بانوان شورای شهر رزن نیز گفت: این کمیسیون زیرنظر کمیسیون فرهنگی فعالیت می‌کند و به اجرای مصوبات کمیسیون متشکل از نمایندگان ارگان‌های مختلف، می‌پردازد.

زهرا شیرخانی از برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی بانوان روز سه‌شنبه ۹ شهریورماه به مناسبت هفته دولت خبر داد.

ارائه تخفیف 50 درصدی به مالکان برای بازسازی بافت فرسوده

شهردار رزن نیز تعامل و همفکری شهرداری با اعضای شورای شهر را بی‌نظیر دانست و گفت: کسانی‌که در شهر رزن اقدام به بازسازی بافت فرسوده کنند از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض بهره‌مند می‌شوند.

موسوی افزود: شهرستان رزن جزء ۳ شهر در سطح استان است که در حوزه چابک‌سازی بافت فرسوده یا نا پایدار گام برداشته است.

وی اظهار کرد: در عرض یک‌سال ۵۰ مورد تملک زمین و بازگشایی معابر توسط شهرداری صورت گرفته که به نوعی بی‌سابقه بوده است.

موسوی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته برای نخستین‌بار توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: نصب چراغ‌های حبابی در بلوارها، نصب چراغ‌های سولاری در سرعت‌گیرها، نصب پرچم ۳۰ متری به عنوان دومین پرچم در سطح استان، نصب تلویزیون شهری و خرید خودرو آتش‌نشانی از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما