عبدالکریم درویش زاده شامگاه یکشنبه درحاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت که در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در هفته دولت امسال بهره برداری از خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام، ساختمان ایستگاه راه آهن نظامیه، ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر آغاز می شود.
وی گفت: پروژه دو خطه کردن خط ریلی اهواز- اندیمشک به طول 140 کیلومتر، کمربندی نظامیه به میاندشت به طول 37 کیلومتر و پروژه دو خطه اهواز- بندر امام به طول 110 کیلومتر در حد فاصل اهواز به بندر امام و میاندشت به سربندر با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت آماده بهره برداری است.
وی افزود: پروژه دو خطه اهواز - بندر امام اکنون به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است و برای بهره رسمی آن در انتظار حضور و یا معاون اول رییس جمهوری یا وزیر راه و شهرسازی هستیم.
وی همچنین زیرسازی و ابنیه فنی دوخطه اهواز - اندیمشک با اعتباری بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 90 درصد رسیده و 70 کیلومتراز این مسیر آماده ریل گذاری است و امید می رود در روزهای آینده عملیات ریل گذاری را از سمت شوش به سبزاب نیز آغاز شود.
مدیرعامل راه آهن جنوب ادامه داد:زیرسازی و ابنیه فنی پروژه دوخطه نظامیه به میاندشت نیز پیشرفت 80 درصدی رسیده که این پروژه نیز تا پایان امسال یا تا خرداد 1396 به همراه پروژه اهواز - اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت و سایر مسیرهای اهواز به بندرامام به مرحله بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد:خط دوم نظامیه به میاندشت نیز با اعتباری بالغ بر 600میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می رود این پروژه نیز امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل راه آهن جنوب افزود: ایستگاه جدید بندر ماهشهر نیز به صورت آزمایشی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد و برای احداث آن حدود 160 میلیارد ریال با مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد: سامانه علائم الکتریکی C.T.C ( کنترل کننده) نیز یکی از پروژه های بزرگ در حد فاصل تهران - اهواز- بندر امام - خرمشهر به شمار می رود که اکنون در حال اجرا بوده و برای آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که یک هزار میلیارد ریال آن در استان هزینه می شود.
درویش زاده ادامه داد: ساختمان مرکز کنترل ترافیک مرکزجنوب نیز در اهواز واقع شده و کنترل تمامی قطارهایی که در محور جنوب از تهران به اهواز و خرمشهر در رفت و آمد هستند را بر عهده دارد.
وی افزود:همچنین به منظور احداث ایستگاه نظامیه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و این ایستگاه دارای هشت خط بوده و نقش توزیع کننده دارد.
مدیرعامل راه آهن جنوب گفت: برای اینکه قطارهای باری وارد اهواز نشوند ایستگاهی در شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و بارهایی که از بندر امام به ایستگاه میان دشت می آید را از طریق کمربندی به ایستگاه نظامیه انتقال و از آنجا نیز به اندیمشک انتقال می دهد.
گفت: محورجنوب درحد فاصل درود و اندیمشک نیز که بیش از 40 سال از قدمت آن گذشته و بخشی از آن فرسوده شده بود از دوسال پیش عملیات بازسازی آن آغاز و تنها 150 کیلومتر آن باقی مانده است.
وی افزود: احداث یکی از بزرگترین کارگاه های تعمیرات لوکوموتیو در خوزستان با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال در دست ساخت است.
7152/ 6037
مدیرکل راه آهن جنوب روند اجرایی پروژه های مهم خوزستان را تشریح کرد
اهواز- ایرنا- مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب طرح های دو خطه اهواز- اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت، پروژه دوخطه اهواز - بندر امام، احداث ایستگاه مسافری در ماهشهر و نصب سامانه علائم الکتریکی C.T.C را از جمله پروژه های مهم این استان برشمرد.
صاحبخبر -