شناسهٔ خبر: 14958753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی بشرویه خبر داد

7 فقره از صنایع دستی بشرویه کاندید دریافت نشان ملی مرغوبیت

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: گزینش آثار برتر و معرفی آنها به عنوان یک کالای مرغوب در حوزه صنایع دستی می‌تواند اهرمی قدرتمند در راه توسعه صنایع دستی هر منطقه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سید امیر سلیمانی‌رباطی اظهار داشت: از زمان تاسیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان بشرویه(1387) تلاش‌های زیادی در راه احیاء و شناسایی رشته‌های صنایع دستی بومی و معرفی تولیدات صنعتگران فعال به جامعه انجام شده است.

وی ادامه داد: حاصل تلاش‌های مسؤولان در طول این سال‌ها معرفی و آماده‌سازی 7 رشته صنایع دستی شهرستان در گروه‌های نساجی سنتی، بافته‌های داری، صنایع دستی حصیری، صنایع دستی فلزی برای دریافت نشان ملی مرغوبیت است.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه افزود: معرفی صنایع دستی برتر شهرستان بشرویه بدون شک انگیزه‌ای خواهد شد که فعالان سایر رشته‌های صنایع دستی بومی نیز مطابق با استانداردهای تولید بر دامنه فعالیت خود بیفزایند.

سلیمانی‌رباطی تصریح کرد: در این میان تشویق هنرمندان برای ارائه محصولات صنایع دستی منطقه در رویدادهای ملی و بین‌المللی همچون نشان ملی مرغوبیت می‌تواند باعث رشد فزاینده‌ای توسعه صنایع دستی شهرستان و همچنین افزایش توان فعالان و بالابردن اعتماد به نفس ناخودآگاه آنها در این حوزه گردد.

وی ادامه داد: گزینش آثار برتر و معرفی آنها به عنوان یک کالای مرغوب در حوزه صنایع دستی می‌تواند اهرمی قدرتمند در راه توسعه صنایع دستی هر منطقه باشد.

انتهای پیام/69008/ک/

نظر شما