شناسهٔ خبر: 14958143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حسینی در اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی:

هنرمندان جنایات آمریکا و اسراییل را افشا کنند

خبرگزاری شبستان: حسینی با بیان اینکه هر چقدر محصولات فاخر تولید کنیم باز هم کم است، گفت: با تولید آثار هنری می توان جنایات آمریکا و اسراییل را افشا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی، عصر دیروز هفتم شهریور با حضور مومنی شریف، رییس حوزه هنری، فاضل نظری، علیرضا قزوه، نادر طالب زاده، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و جمعی از هنرمندان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: نخستین جشنواره حقوق بشر آمریکایی نخستین گام است و امیدواریم در سال های بعد شاهد برپایی هرچه باشکوه تر این جشنواره باشیم. هر چقدر کار فرهنگی انجام دهیم و آثار و محصولات فاخر و باارزش تولید کنیم، باز هم کم است.

 

حسینی با بیان اینکه می توان با آثار هنری جنایات آمریکا را افشا کرد، عنوان کرد: غربی ها کارهای زیادی علیه اسلام و ایران انجام می دهند و می توان این کارها و جنایات آمریکا را ثابت کرد.

 

وی با اشاره به حضور آمریکا در جنگ ها و ترورها، بیان کرد: هنرمندان انقلابی ما باید به افشاگری جنایات آمریکا بپردازند. هنرمندان انقلابی ما کم نیستند و در سال های اخیر هم برخی کارها مثل برگزاری کنفرانس هالیوودیسم صورت گرفته که مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.

 

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نادر طالب زاده، سیدمسعود شجاعی طباطبایی به عنوان دو هنرمند انقلابی نام برد و افزود: هنرمندانی هستند که برای خدا کار می کنند اما برخی از هنرمندان چنین روحیه ای ندارند. با مجاهدت های طالب زاده در داخل و خارج کشور آشنا هستید. شجاعی طباطبایی هم از نیروهای باانگیزه است که در نمایشگاه کاریکاتوری به جنایات اسراییل و آمریکا اشاره کرد.

 

حسینی با بیان اینکه سایه سکوت نباید بر سر فرهنگ و هنر کشور غالب شود، گفت: برخی از دوران مشروطیت زیر بیرق انگلیس بودند اما امروز با شهیدانی که داریم، اجازه نمی دهیم عده ای پرچم آمریکا را بالا ببرند.

 

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره هنری حقوق آمریکایی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

 

 

نظر شما