شناسهٔ خبر: 14950620 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی در حوزه هنری

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی دقایقی پیش در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در این مراسم که دهها نفر از چهره های هنری برجسته کشور حضور دارند قرار است از دو نفر از چهره های هنر انقلاب اسلامی آقایان نادر طالب زاده و مسعود شجاعی طباطبائی که درباره مصادیق نقض حقوق بشر آمریکایی فعالیت داشته اند تقدیر شود.
دبیر نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه این جشنواره به همت دبیرخانه پویش مردمی افشای حقوق بشر امریکایی برگزار شده است گفت : در این جشنواره تلاش داشتیم تا نقد هنرمندان ایرانی از حقوق بشر آمریکایی را در قالب هنر به تصویر در آوریم .
اسماعیل آجرلو با بیان اینکه جشنواره در بخش های موشن گرافی، اینفوگرافی، پوستر و عکس، چیدمان و کاریکاتور برگزارشده است گفت: پس از فراخوان، 800 اثر از 400 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید که بیش از 50 اثر در قالب نمایشگاهی به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان درحوزه هنری به نمایش در آمده است.
وی همچنین از رونمایی کتاب مصادیق نقض حقوق بشر در آمریکا خبرداد و گفت : در این جشنواره تلاش داشته ایم در سه بخش با مستندات دولت آمریکا موارد نقض حقوق بشر دولت آمریکا علیه شهروندان آمریکایی، جنایت آمریکا علیه حقوق بشر در سطح بین الملل و جنایات و نقض 

نظر شما