شناسهٔ خبر: 14956946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس بسیج کارمندی سپاه عاشورا:

سلامت اداری جامعه مطلوب نیست

رئیس بسیج کارمندی سپاه عاشورا گفت: سلامت اداری جامعه مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

محمد اسکندری  با اشاره به فرا رسیدن روز بسیج کارمندی اظهار داشت: 66 هزار کارمند در استان وجود دارد که 35 هزار و 300 نفر از آنان عضو بسیج جامعه کارمندی هستند و این امر مرهون تلاش و زحمت‌های فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج کارمندی است.

وی در پاسخ به  مبنی بر بسیجی بودن بیش از نیمی از کارمندان ادارات با وجود ناراضی بودن ارباب رجوع هنگام مراجعه به ادارات و زیرسئوال رفتن آموزه‌های بسیج در ادارات گفت: این موضوع قابل کتمان و چشم‌پوشی نیست و ما هم معتقدیم نظام سلامت اداری در کشور و استان ما به گونه‌ای است که افراد باید قبل از رفتن سفارش شده باشند.

اسکندری با اظهار تاسف از وضعیت سلامت اداری گفت: همه افراد از سلامت اداری کشور ناراضی هستند وقتی ارباب رجوع مراجعه می‌کند باید حتما یک فردی سفارش او را کرده باشد در حالی که ما معتقدیم همه کارهای ادارات باید از کانال قانونی حل شود اگر واقعیت‌ها را بخواهیم بگوئیم باید گفت واقعیت‌های جامعه اداری ما مطلوب نیست.

وی رسالت عظیم بسیج کارمندی را تربیت کارمندان هم تراز با انقلاب اعلام کرد و گفت: کارمند بسیجی واقعی باید در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت پذیر باشد و این اصل جزء مهم‌ترین اصول هدف‌گذاری شده بسیج کارمندی است.

اسکندری با  اعلام این که بسیج شهرداری تا سال گذشته زیر نظر بسیج کارمندی فعالیت می‌کرد اظهار داشت: تا سال گذشته بسیج شهرداری در قالب بسیج کارمندان فعالیت می‌کرد ولی با تدابیر اتخاذ شده از تهران، بسیج شهرداری در حال حاضر مستقل عمل می‌کند.

بنا به گفته وی مجموعه بسیج کارمندی توسط 25 حوزه مقاومت و 397 پایگاه مقاومت مشغول به فعالیت هستند.

رئیس بسیج کارمندی سپاه عاشورا یکی از طرح‌های مثبت و تاثیرگذار بسیج را اجرای طرح صالحین اعلام کرد و افزود: یکی از رسالت‌های عظیم بسیج در اجرای طرح‌های بصیرت افزایی اجرای طرح صالحین است و 950 حلقه تربیتی صالحین در جهت بصیرت افزایی و معرفت افزایی برای اعضای بسیج کارمندی تشکیل شده  است.

اسکندری ادامه داد: در طرح صالحین 41 مربی در سطح استان در تمامی رده‌های بسیج کارمندی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ششم شهریور ماه به عنوان روز بسیج کارمندان نامگذاری شده است در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده همزمان با هفته بسیج کارمندی و هفته دولت خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت بحث اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم را در جهت محرومیت‌زدایی دنبال می‌کنیم.

رئیس بسیج کارمندی سپاه عاشورا دیدار فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش روز بسیج کارمندی در هفتم شهریور، تجلیل از کارمندان نمونه بسیجی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، تجدید عهد و میثاق کارمندان بسیجی با آرمان‌های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و ... را از جمله برنا‌مه‌های هفته بسیج کارمندی اعلام کرد.

دیدار و تجلیل از خانواده 330 کارمند شهید استان، روز هفتم شهریور  روز تکریم و تجلیل از پایگاه های نمونه، رونمایی از تمبر یادبود تک تک شهدای کارمند و تمبر دسته جمعی آنها نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج کارمندی است.

وی خانواده‌ها را یکی از بسترهای مهم و تاثیر گذار در جهت مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با انواع تهاجمات و با استفاده از هر ابزاری در صدد وارد کردن صدمات و لطمه‌های جبران‌ناپذیری به نظام خانواده هستند و ما نباید فراموش کنیم اگر به نهاد خانواده بیش از سایر نهادهای اجتماعی اهمیت داده شود از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

نظر شما