شناسهٔ خبر: 14956535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اتاق اصناف همدان:

ظرفیت‌های همدان فرصت ظهور پیدا نکرده است/ 4 سال زمان برای صدور یک مجوز

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ظرفیت‌های بسیاری در همدان وجود دارد که هنوز فرصت ظهور و بروز پیدا نکرد‌ه‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا فرسایی‌وحید شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای بخش خصوصی استان همدان با بیان اینکه راه اندازی این فروشگاه سال‌های بسیاری به درازا کشید، اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی کلان کشور نسبت به صنایع و کسب و کارهای خرد و کوچک تغییر کرده و رویکرد مثبت‌تری نسبت به گذشته ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک شغل در صنایع کوچک و کسب‌ و‌ کارهای خرد حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد، افزود: همین شغل در بخش صنایع و کارخانه‌ها یک‌میلیارد هزینه دارد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه چهار سال پیش قرار بود این فروشگاه افتتاح شود، تصریح کرد: در این فروشگاه 106 نفر اشغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود که اگر چهار سال پیش این اتفاق روی داده بود، امروز ممکن بود شاهد دومین شعبه این فروشگاه در نقطه دیگری از استان باشیم.

وی با بیان اینکه آیا همواره باید منتظر باشیم که تهرانی‌ها فروشگاه ایجاد کنند، ادامه داد: چهار سال در بروکراسی اداری برای راه‌اندازی این فروشگاه آیا لازم بود؟ آیا نیاز بود که پاسخ یک مکاتبه گاهی 90 روز زمان ببرد؟

فرسایی‌وحید با بیان اینکه دولت یازدهم تلاش‌های بسیاری در این مدت به خرج داده اما چند مدیر استانی با این رویه همراه نیستند، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت بسیاری در حوزه‌های کیف و کفش و مبل و منبت همدان وجود دارد که تا کنون فرصت ظهور و بروز پیدا نکردند.

وی گفت: با وجود پیگیری‌ها و تأکیدات استاندار همدان باز هم در بدنه ادارات همچنان موانعی وجود دارد.

تحول در عرصه ارائه خدمت به مردم

مدیرعامل نخستین فروشگاه بزرگ بخش خصوصی استان نیز با بیان اینکه هدف اصلی ما تحول در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف و فهیم دارالمومنین همدان است، اظهار کرد: پیش‌شرط تحقق اقتصاد مقاومتی تولید داخل و حمایت از آن است که به تبع آن اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

محمدرضا کریمی با بیان اینکه به دنبال تحول سنتی شیوه توزیع کالا هستیم که منجر به افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود، افزود: ما نیاز به ایجاد تحول و به روزرسانی سیستم‌های توزیعی کالاها داریم.

وی تصریح کرد: همین نکته ما را بر آن داشت که از علم روز دنیا  در حوزه توزیع کالا استفاده کرده و استانداردهای روز دنیا را در قالب‌های بومی به کار بندیم.

مدیرعامل نخستین فروشگاه زنجیره‌ای بخش خصوص استان با بیان اینکه سیستم‌های جدید دنیا بر حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم کالاها دارد، ادامه داد: اگر تدبیر و درایتی برای اعمال تغییر در بازار سنتی صورت گیرد، منجر به تعطیلی آنها نخواهد شد حتی باعث می‌شود که سرمایه خود را حفظ کنیم و قیمت‌ها افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه برای توزیع کالا سه محور تنوع کالا، قیمت تمام شده کالا و کیفیت آن در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که قیمت تمام شده پایین بوده اما کیفیت آن و خدمات مناسب حفظ شود.

کریمی با اشاره به اینکه بر مشتری‌مداری تأکید داریم، گفت: کانال ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد کردیم تا صدای مشتری را به گوش تولیدکنندگان برسیم.

وی با بیان اینکه مرگ خاموش تولید در اعتراضات خاموش است، اظهار کرد: اگر مشتریان ما اعتراض خود را نسبت به ابعاد مختلف یک کالای تولیدی را به سمع تولیدکننده برساند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه مردم‌دار بودن اصل اساسی ما است، افزود: منفعت مردم را منفعت خودمان خواهیم دانست.

وی با بیان اینکه از نیروهای جوان و حتی بدون تجربه کاری استفاده کردیم، تصریح کرد: برای بسیاری از افراد بدون آگاهی قبلی شروع به کار کردند.

کریمی با اشاره به اینکه به دنبال شیوه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها در کنار حفظ کیفیت کالا هستیم، ادامه داد: در فروش اینترنتی چون هزینه‌ها کاهش می‌یابد و در این بخش نیز طی ماه‌های آینده 80 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در امور خیریه مشارکت فعال خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در ترویج مصرف کالاهای بومی و ایرانی مصر هستیم و به همین دلیل کالاهای با کیفیت بومی را ترجیح دادیم و تنها در صورتی از کالاهای خارجی استفاده کردیم که مشابه داخلی نداشته و یا کیفیت آن مورد رضایت مردم نبوده است.

مدیرعامل نخستین فروشگاه بزرگ بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه 95 درصد صنایع غذایی ارائه شد بومی و ایرانی است، گفت: در بخش بهداشتی این درصد بیشتر است چون تولیدکنندگان ما به صورت تخصصی وارد این مسئله نشدیم.

انتهای پیام/89040/آ ۴۰/