شناسهٔ خبر: 14955433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با حضور جمعی از مسئولان؛

باغ خانواده "دیده ور" بزرگترین باغ غرب کشور در بروجرد افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت، باغ خانواده "دیده ور" بزرگترین باغ غرب کشور با وسعت 6 هکتار و با اعتبار 50 میلیارد ریال در بروجرد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد "منوچهر یوسفی" شهردار بروجرد در مراسم افتتاح باغ خانواده بروجرد گفت: این باغ از باقیمانده باغات بروجرد و در مرکز شهر قرار دارد که در طرح های اقتصاد مقاومتی ثبت شده است.


وی اضافه کرد:  تا کنون از بودجه های شهرداری و نزدیک به 50 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.


به گفته وی در این باغ بیشتر به سبک سنتی کار شده و نیاز امروز مردم بروجرد به فضاهای گردشگری بیشتر از هر چیز دیگری است.


یوسفی اظهار داشت: ظرفیت این باغ برای استفاده 300 خانواده بوده و 70 محل و جایگاه برای استراحت خانواده ها در نظر گرفته شده است.


وی بیان کرد: این باغ در غرب کشور بی نظیر است و برای ادامه کار نیز دو هکتار در شمال باغ تملک شده که 8 هکتار باغ به عنوان باغ خانواده در نظر گرفته شده که باید ساماندهی شوند و فاز به فاز پیش برویم .


یوسفی تصریح کرد: درختان این باغ برای محافظت بیشتر فنس کی می شوند که برای اجرای این طرح 350 میلیون تومان هزینه می شود و انجمن پیشگامان فضای سبز نیاز است کمک کنند تا درختان آسیب نبینند چرا که درختان این باغ مثمر هستند.


در ادامه حجت الاسلام "حسن ترابی امام جمعه بروجرد گفت: شهرداری بروجرد همیشه حرف برای گفتن داشته است علیرغم این که همه شهرداریها در سراسر کشور از جمله شهرداری بروجرد با مشکلات منابع درآمدی مواجه هستند اما در حوزه عمران شهری همیشه پروژه های قابل توجهی داشته است.


وی اضافه کرد: خیانت بزرگی از اول انقلاب تا به امروز صورت گرفته به طوری که افراد سودجو با همراهی برخی از مسئولین خائن در این شهر خیانت بزرگی به این مردم کرده و باغات را از بین برده اند.


به گفته وی بسیاری از باغات توسط افراد سود جو تخریب شده و به یغما رفته و بخش اندکی باقیمانده است و همه باید همت کنند تا این باغات را حفظ کنیم .


امام جمعه بروجرد گفت: بهترین کار شهرداری تملک باغات است چرا که افراد سو د جو از راه های مختلفی سعی می کنند تا باغات 250 هکتاری بروجرد را تصرف و درختان را قطع کنند و ساختمان بسازند.


انتهای پیام/

نظر شما