شناسهٔ خبر: 14954821 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
انتشار دفترچه انتخاب رشته کاردانی های دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه راهنمای پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵دانشگاه جامع علمی کاربردی منتشر شد.
به گزارش مهر، در این راهنما، شهریه دوره‌ کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای سال تحصیلی ۹۶-۹۵و عناوین رشته های تحصیلی و دیپلم‌های دارای اولویت پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای سال ۹۵نیز درج شده است.

جزئیات طرح «پیشگیری از معلولیت‌ در دانش‌آموزان»
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک» دانش آموزان، مربیان و والدین دانش آموز در سال جاری خبر داد و گفت: آگاه سازی نوجوانان برای انجام آزمایشات غربالگری ژنتیک بویژه در ازدواج های فامیلی امری ضروری برای کاهش تولد کودکان دارای معلولیت است.
حسن ضیاءالدینی در گفتگو با ایسنا،‌ اظهار داشت: این طرح در سال گذشته در میان دانش آموزان دختر کلاس دهم و یازدهمی کل کشور و با همکاری سازمان بهزیستی به اجرا درآمد.
وی افزود: بر این اساس سال گذشته از هر استان یک شهرستان و از هرشهرستان ۱۵۰۰ دانش آموز دختر تحت آموزش قرار گرفتند و شمار افراد شرکت کننده در این طرح به ۴۰۰ هزار نفر رسید.

انتشارنتایج اولیه رشته‌های دارای شرایط خاص کنکور
اسامی معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های ‌تحصیلی دارای شرایط خاص در کنکور ‌سال ۹۵بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۸شهریورماه) بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
به گزارش مهر، رشته‌های ‌تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور شامل دانشگاه های شاهد، علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری ، مدیریت بیمه اکو موسسه آموزش عالی بیمه اکو در دانشگاه علامه‌طباطبایی، دانشکده غیرانتفاعی رفاه، دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران است.همچنین رشته‌های ‌تحصیلی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج)، رشته‌های بورسیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تمامی کدرشته‌های تحصیلی‌ متمرکز پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران جزء رشته‌های ‌تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور محسوب می شوند.
علاقمندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مزبور که در زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی، یک و یا چند رشته از این کد رشته‌ها را در کنکور ۹۵در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود انتخاب کرده اند می توانند نتایج اولیه و فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت را در دوشنبه ۸شهریور مشاهده کنند.
در صورتی که داوطلبان حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌ باشند لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مصاحبه، معاینه و آزمون علمی یا مراحل مختلف‌ گزینش‌ همراه بامدارک لازم در تاریخ های‌ مقرر(که از تاریخ ۱۰شهریور ۹۵به بعد خواهد بود) به‌ آدرس‌ تعیین‌ شده‌ از طرف مؤسسات (که در اطلاعیه اعلام اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت درج خواهد شد) مراجعه‌ کنند.

افزایش سهمیه زنان در آزمون استخدامی
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با اعلام تغییرات در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور امکان حضور بانوان در ۳۰۰فرصت شغلی جدید فراهم شد و آزمون در آبان برگزار می شود.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در راستای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در استخدام های بخش دولتی و براساس هماهنگی های صورت گرفته در خصوص تغییرات ایجاد شده در شرایط و ضوابط شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، امکان حضور بانوان در حداقل ۳۰۰فرصت شغلی جدید فراهم شد.
وی افزود: لذا بانوان متقاضی شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور می‌توانند براساس مفاد اطلاعیه‌ای که در روز یکشنبه ۲۱شهریورماه ۹۵از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به تسهیلات فراهم شده برای ثبت‌نام، تاریخ برگزاری سومین آزمون استخدامی از تاریخ ۱۹شهریورماه به نیمه دوم آبان ماه سال ۹۵ موکول شد و تاریخ دقیق برگزاری آزمون در اطلاعیه ۲۱شهریورماه ۹۵به اطلاع داوطلبان می رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما