شناسهٔ خبر: 14953645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای عالی سیاسی یمن: هدف از طرح جان کری مهار قدرت شورای عالی سیاسی یمن است

تهران-ایرنا- صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه گفت: هدف از طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جده عربستان، مهار ما در اتخاذ گام های سیاسی جدید برای تقویت قدرت جبهه های داخلی علیه مخالفان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری العهد، صالح الصماد در اظهاراتی گفت: هدف از طرحی که جان کری در سفر اخیرش به عربستان ارائه کرد، مهار شورای عالی سیاسی در اتخاذ گام های سیاسی جدید است؛ گام هایی که اگر بردشته شوند می توانند قدرت جبهه داخلی ما را در مقابل حملات مستمر دشمن تقویت کنند.
بر اساس این گزارش، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا چند روز گذشته به عربستان سفر کرد تا درباره بحران یمن با مسئولان سعودی گفت وگو کند.
جان کری روز پنجشنبه پس از دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس در پایان نشستی در جده طرحی را برای حل بحران یمن ارائه داد.
کری در طرحش تاکید کرده بود که موشک های انصارالله و ارتش یمن، عربستان، منطقه و همچنین آمریکا را تهدید می کند.
صماد افزود: تا زمانی که دشمن به حملات مستمرش علیه ما ادامه می دهد، ما حق داریم گام هایی را برداریم که آن را برای تقویت جبهه داخلی خود مناسب می دانیم.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت: تصمیم گرفتم در مسیر تشکیل و اعلام دولت ملی قدم برداریم؛ البته باب گفتگو با طرف مقابل در صورت تمایل همچنان باز است.
بر اساس این گزارش محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دو هفته گذشته، قدرت را به صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن تحویل داد.
به دنبال آن میلیون ها نفر از مردم شهرهای مختلف یمن در اقدامی بی سابقه در تاریخ این کشور در حمایت از شورای عالی سیاسی یمن٬ در راهپیمایی عظیم میدان سبعین صنعا پایتخت یمن وخیابان های اطراف آن شرکت کردند.
این در حالی است که عربستان سعودی همچنان و در مقابل سکوت محافل بین المللی به حملات خود به مناطق مختلف یمن و کشته و زخمی کردن غیر نظامیان یمنی ادامه می دهد.
خاورم**9329**1144

نظر شما