شناسهٔ خبر: 14953586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

معرفی حقوق بشر آمریکا با رونمایی دو کتاب

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم که با حضور نادر طالب زاده مستند ساز و کارگردان و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد، کتاب حقوق بشر امریکایی به عنوان طرح پژوهشی این جشنواره به همت جواد حاجی پور و شهناز اسحاقی تالیف شده رونمایی شد.
پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در تیر ماه سال گذشته که خواستار برگزاری این جشنواره هنری شدند ،جشنواره هنری حقوق بشر امریکایی آغاز بکار کرد و پس از انتشار یک طرح پژوهشی که در دیماه در دسترس علاقه مندان قرار گرفت هنرمندان در 5 بخش بیش از 700 اثر به این جشنواره ارسال کردند.

** اجازه نمی دهیم عده ای پرچم امریکا را در ایران برافراشته کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از برگزارکنندگان این جشنواره هر نوع فعالیت هنری در راستای افشای حقوق بشر امریکایی را ضرورت کشور دانسته و گفت: این روزها اگر کسی بخواهد علیه امریکا سخنی بگوید گاهی هجمه ای علیه او صورت می گیرد و اگر در سالهای اخیر بی مهری هایی برای برگزاری اینگونه کنفرانس ها صورت می گیرد وظیفه هنرمندان انقلابی است که نگذارند که تاریخ تکرار شود و ما اجازه نمی دهیم عده ای پرچم امریکا را در ایران برافراشته سازند.
سید محمد حسینی در ادامه با تجلیل از نادر ظالب زاده و سید مسعود شجایی طباطبایی که با هنر خود علیه استکبار و صهیونیست فعالیت می کنند افزود: قدرت و ابزار رسانه و هنر در خدمت غرب است و امریکا تلاش دارد تا بر یک قرن جنایت خود سرپوش بگذارد ولی در هرجا که امریکا با مقاومت مردمی روبرو شده با افزایش تلفات پا به فرار می گذرد و این تجربه نشان داده که راهی در مقابله با امریکا جز پایداری و مقاومت وجود ندارد.
این کارشناس فرهنگی با ارائه آماری از جنایت های 65 ساله اخیر امریکا در کشورهای مختلف همچون، کوبا، اردن، لبنان، سوریه، عراق و افغانسان گفت: در جنایات امریکا در ویتنام به روایتی یک میلیون و 500 هزار نفر تا سه میلیون و 800 هزار نفر قربانی حقوق بشر امریکا شدند.
در این مراسم کلیپ 'ما ایستاده ایم 2' با موضوع حمله امریکا به هواپیمای مسافری ایران پخش و در ادامه فیلم کوتاه با موضوع شهدای مدافع حرم نیز برای حاضران پخش شد.

** مبارزه علیه امریکا ادامه خواهد یافت

کادار سفارت کوبا در ایران نیز طی سخنانی بر ضرورت حفظ استقلال کشورها در مقابل امپریالیست تاکید کرد و گفت: کوبا و ایران همچون سایر کشورهای مستقل فشارهای امریکا را تحمل کرده اند و ایالات متحده نتوانست ما را به تعظیم درآورد.
وی از تبعیض حقوق بشر میان میلیونها مهاجر سخن گفت و افزود: امریکا و متحدانش هر روز حقی از مردم جهان سلب می کنند که نمی توان از این نمونه ها چشم پوشید.
وی همچنین در سال 2014 دولت کوبا و امریکا برای روابط دیپلماتیک اعلام آمادگی کردند و اوباما گفت و که سیاست های تحریم آنان با شکست مواجه شده است و این موضوع نتیجه مقاومت مردم بوده است.
وی تاکید کرد دوستان ایرانی ما مطئمن باشند همچنان امریکا را به چالش خواهیم کشید و به مبارزه خود علیه امریکا ادامه خواهیم داد.
فراهنگ** 1003 **1823

برچسب‌ها:

نظر شما