سرویس اقتصادی: با افزایش سرعت قطارها به بیش از ۱۴۰ کیلومتر، طی مسیر تهران ـ مشهد به کمتر از ۱۰ ساعت رسید.
محسن پور سیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن دیروز در نشست خبری اظهار داشت: از ماه گذشته با حذف قطارهای با سرعت پائین، مسیر تهران ـ مشهد کمتر از ۱۰ ساعت طی میشود که قبلاً ۱۲ ساعت بود و امروز هیچ قطاری با سرعت کمتر از ۱۴۰ کیلومتر در این مسیر نداریم.وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی گفت: اعتباراتی که دولت با وجود تنگنای مالی ناشی از کاهش عمدی قیمت نفت ـ در دو سال ۹۳ و ۹۴ ـ به حمل و نقل ریلی اختصاص داد، برابر با طول اعتبارات سال۸۲ تا ۹۲ است.آقایی با اشاره به اقدامات انجام شده با این اعتبارات افزود: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه آهن دو خطه شد که تهران ـ مشهد با ۹۰۰ کیلومتر مهمترین آن و بافق ـ بندرعباس هم معادل ۶۰۰ کیلومتر بود.
وی خاطرنشان کرد: در این دولت بیش از ۲ هزار کیلومتر خط آهن را شروع به ساخت کردیم که ۸۳۰کیلومتر آن تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد.
مدیرعامل راه آهن افزود: در خطوط حومهای هم فعالیت جدی نداشتیم که هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر خط آهن حومهای در دست احداث داریم.وی با تاکید بر اینکه این خطوط در واقع سرویس دهی مناسب به اطراف کلانشهرها است، گفت: مسیر تهران ـ گرمسار و تهران ـ کرج۴ خطه خواهد شد. همچنین قصد داریم مسیر قزوین را هم دوخطه کنیم.
∎
محسن پور سیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن دیروز در نشست خبری اظهار داشت: از ماه گذشته با حذف قطارهای با سرعت پائین، مسیر تهران ـ مشهد کمتر از ۱۰ ساعت طی میشود که قبلاً ۱۲ ساعت بود و امروز هیچ قطاری با سرعت کمتر از ۱۴۰ کیلومتر در این مسیر نداریم.وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی گفت: اعتباراتی که دولت با وجود تنگنای مالی ناشی از کاهش عمدی قیمت نفت ـ در دو سال ۹۳ و ۹۴ ـ به حمل و نقل ریلی اختصاص داد، برابر با طول اعتبارات سال۸۲ تا ۹۲ است.آقایی با اشاره به اقدامات انجام شده با این اعتبارات افزود: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه آهن دو خطه شد که تهران ـ مشهد با ۹۰۰ کیلومتر مهمترین آن و بافق ـ بندرعباس هم معادل ۶۰۰ کیلومتر بود.
وی خاطرنشان کرد: در این دولت بیش از ۲ هزار کیلومتر خط آهن را شروع به ساخت کردیم که ۸۳۰کیلومتر آن تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد.
مدیرعامل راه آهن افزود: در خطوط حومهای هم فعالیت جدی نداشتیم که هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر خط آهن حومهای در دست احداث داریم.وی با تاکید بر اینکه این خطوط در واقع سرویس دهی مناسب به اطراف کلانشهرها است، گفت: مسیر تهران ـ گرمسار و تهران ـ کرج۴ خطه خواهد شد. همچنین قصد داریم مسیر قزوین را هم دوخطه کنیم.