شناسهٔ خبر: 14953152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پی تصویب مصوبه سازمان نظام پزشکی؛

فردا؛ تجمع اعتراضی فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه در مقابل مجلس+سند

قرار بر این است تا تعدادی از فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه از تمامی دانشگاه های کشور، دوشنبه مورخ 95/6/8 ساعت 9 صبح به نشانه اعتراض به مصوبه ای که در سازمان نظام پزشکی موصب شده است در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع داشته باشند؛ تا به شکایتشان از طریق کمیسیون های مربوطه رسیدگی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرار بر این است تا تعدادی از فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه از تمامی دانشگاه های کشور، دوشنبه مورخ  95/6/8 ساعت 9 صبح به نشانه اعتراض به مصوبه ای که در سازمان نظام پزشکی موصب شده است در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع داشته باشند؛ تا به شکایتشان از طریق کمیسیون های مربوطه رسیدگی شود.

محمد یوسفی نژاد یکی از نمایندگان فارغ التحصیلان در گفت و گو با شبکه اع رسانی راه دانا گفت: برای اینکار از 3500 نفر فارغ التحصیل در مقاطع مختلف امضا جمع کردیم. مقرر شده تا 600 الی 700 نفر در مقابل مجلس حضور به هم رسانیم تا از این طریق به صورت قانونی شکایت خود را نسبت به مشکل بوجود آمده به گوش نمایندگان محترم برسانیم.

فارغ التحصیل دانشگاه اهواز در ادامه اظهار داشت: تمام کسانی که به نشانه اعتراض قصد تجمع در مقابل مجلس را دارند فاغ التحصیلان رشته هایی هستند که می توانند در آزمون مقاطع ارشد و دکتری رشته های وزارت بهداشت شرکت کنند؛ اما سازمان نظام پزشکی جدیدا مصوبه ای را تصویب کرده که دانشجویانی که پایه آنها از وزارت علوم بوده استثنا قرار داده می شوند و شماره نظام پزشکی به آنها تعلق نمی گیرد.اعم این رشته ها عبارت اند از میکرو بیولوژی، زیست شناسی سلولی ملکولی، بیو تکنولوژی، شیمی، دامپزشکی و.... است.

وی گفت: دلیل اصلی این تجمع و اعتراض این است که این قانون باعث می شود تا فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه نتوانند شماره نظام پزشکی دریافت کنند. این اتفاق اساسا در آینده مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد خواهد کرد که مهمترین آن جلوگیری از سهولت کار پیدا کردن در آینده است که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ به نحوی اگر حتی در صورت قبولی در مقطع دکتری نمی توانیم بدون شماره نظام پزشکی آزمایشگاه تاسیس و از آن امرار معاش کنیم.یعنی در کل با نبود شماره نظام پزشکی آینده شغلی ما به خطر می افتد.

یوسفی نژاد در بخش پایانی افزود: ما از مجلس درخواست داریم تا به تخلفی که سازمان نظام پزشکی انجام داده رسیدگی کنند چون این مصوبه بدون هماهنگی هیچ ارگان مربوطه ای تصویب شده و کاملا خلاف قانون است. این مصوبه به ضرر تمام افرادی است که بعد از تصویب سازمان نظام پزشکی فارغ التحصیل می شوند.

این فارغ التحصیل رشته ژنتیک در پایان گفت: دلیل اصلی چنین مصوبه ای که بدون هماهنگی ارگان های مربوطه می باشد این است که با افزایش بیکاری در رشته پزشکی سازمان نظام پزشکی تصمیم به تصویب این مصوبه داشته است تا با این کار رقم پزشکان بیکار را کاهش بدهد. تنها راه حلی که به ذهنشان رسیده این بوده که با این مصوبه از افزایش بیکاران رشته پزشکی جلوگیری کنند؛ تا از این طریق پزشکانی که شماره نظام پزشکی دارند اقدام به تاسیس آزمایشگاه کنند چون ما بدون داشتن شماره نظام پزشکی به هیچ عنوان نمی توانیم اقدام با تاسیس آزمایشگاه داشته باشیم،حتی مسئول فنی آزمایشگاه هم نمیتوانیم بشویم.

برای مشاهده اسناد بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

شکایتنامه و اسناد موجود

جمعیت معترضین و امضا کننده

انتهای پیام/ف

 

 

 

 

نظر شما