شناسهٔ خبر: 14953130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    کشف 15 هزار لیتر گازوئیل
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی خوزستان  گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر حین گشت‌زنی در آب‌های خلیج فارس به یک فروند شناور باری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: در بازرسی از شناور توقیفی 15 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق و 400 راس گوسفند کشف کردند که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند.
فرمانده مرزبانی خوزستان  گفت: کارشناسان، ارزش ریالی احشام کشف شده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
دستگیری کلاهبردار 20 میلیارد ریالی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در پی شکایت جمعی از اصناف و بازاریان شهرستان سنقر مبنی بر اینکه شخصی با هویت معلوم به قصد خرید برنج و شکر مقادیر زیادی وجه نقد از آن‌ها دریافت و اقدام به کلاهبرداری کرده است،  پیگیری این موضوع  در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و انتظامی محل اختفای فرد کلاهبردار در شهرستان سنقر شناسایی و متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به دریافت مبلغ 20 میلیارد ریال وجه نقد اعتراف کرده است، گفت: تعداد شاکیان این پرونده هنوز مشخص نیست و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
امان‌اللهی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده این متهم 35 ساله به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.
حمل مواد نیروزا با پژو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه  اظهار داشت: مأموران انتظامی مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی «برکه سفلین» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو مشکوک شده و دستور توقف دادند.
محمود حافظی افزود: راننده خودرو بدون توجه به فرمان پلیس و علائم هشداردهنده اقدام به فرار کرد که پس از یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و راننده آن نیز دستگیر شد.
وی  با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو 368 قوطی پودر و انواع قرص نیروزا کشف شد، بیان داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و خودرو نیز روانه پارکینگ شد.
دپوی 690 هزار نخ سیگار در خانه
بندرعباس – فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای دخانی قاچاق در یک منزل مسکونی در روستای «پاقلاتان» از توابع شهرستان بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
علی‌اصغر خرم‌روی افزود: مأموران موفق شدند منزل مسکونی مورد نظر را  شناسایی و در بازرسی از آن تعداد690 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.
به گفته وی، در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
آتش به جان مرتع و باغ افتاد
ساری- ایرنا: بخشدار لاریجان شهرستان آمل گفت: آتش‌سوزی اخیر به حدود 3 هکتار از عرصه‌های مرتعی و باغ‌های سیاه‌ریشه در این بخش خسارت وارد کرده است.
رضا مقدم افزود: یک و نیم هکتار از مراتع ارتفاعات قله دماوند و حدود یک و نیم هکتار دیگر از باغ‌های میوه در روستای ییلاقی «ایرا» درآتش سوخت.
وی افزود: با تلاش ماموران آتش‌نشانی شهرداری رینه، شهرداری آمل‌، گزنک و کمک‌های مردمی، هر دو آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد.بخشدار لاریجان اضافه کرد: آتش‌سوزی در روستای «ایرا» سهل‌انگاری یکی از روستاییان در آتش زدن علف‌های هرز باغ بوده که به علت خشکی باغ‌های اطراف و وزیدن باد باعث گسترده شدن آتش به سه باغ دیگر و خسارت زیاد به باغداران شد.
مقدم ادامه داد: با شکایت مردمی، این فرد سهل‌انگار ومتخلف با تشکیل پرونده تنظیمی شناسایی و تحویل دادگستری بخش شده است.
توقیف 13 تن پارچه قاچاق
یزد - ایرنا : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس این استان تریلر حامل پارچه‌های قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال را توقیف کردند.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلر 13 تن پارچه خارجی قاچاق کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.وی با بیان اینکه متهم به همراه محموله قاچاق به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی شد، بر مبارزه گسترده پلیس با قاچاق کالا تاکید کرد.
تصادف در جاده چالوس
کرج- ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری در جاده کرج - چالوس، 9 نفر مصدوم شدند.
داوود رجبی افزود: مصدومان این حادثه به مراکز درمانی کرج منتقل شدند.وی گفت‌: دو مصدوم این حادثه توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان اعزام شده است.
کشف محموله پرندگان شکاری
بندرعباس- ایرنا:  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان از کشف یک محموله پرندگان شکاری درحال انقراض دراین استان خبر داد.
دادخدا پالیک اظهار داشت: این محموله که شامل 16 بهله شاهین و بحری بود توسط ماموران انتظامی در ایست بازرسی میناب - بندرعباس کشف شده است.
وی با بیان اینکه در همین رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این پرندگان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق کنند.
شاهین و بحری از گونه‌های درحال انقراض است؛ این پرندگان از خانواده شاهین‌سانان بوده که از ارزش اکولوژیک بسیار بالایی در چرخه طبیعت برخوردارند و زنده‌گیری و در اسارت گرفتن این پرندگان جرم محسوب می‌شود.
دستگیری سارق در خودرو
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای داخل خودرو در منطقه جنوب شهر «اصفهان» و کشف 160 میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.
سرهنگ کارآگاه «ستار خسروی» گفت: در پی وقوع چندین سرقت داخل خودرو در منطقه «جنوب» شهر اصفهان رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارق داخل خودرو منطقه «جنوب» شهر اصفهان کارآگاهان پایگاه جنوب پس از 24 ساعت موفق به شناسایی و دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق در تحقیقات بعمل آمده به چندین فقره سرقت داخل خودرو به ارزش بالغ بر 160 میلیون ریال اعتراف کرد.
سرهنگ خسروی بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

نظر شما