شناسهٔ خبر: 14951498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره برداری از 261 پروژه در سطح روستاهای استان زنجان آغاز شد

زنجان – ایرنا – 261 پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان زنجان به منظور برابری ارائه خدمات شهری و روستایی در سطح این مناطق با 190 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری های به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان در مراسم بهره برداری همزمان از 261 پروژه عمرانی در روستای تهم شهرستان زنجان گفت: توسعه روستا یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید است چرا که روستاها در بخش کشاورزی مولد به شمار می روند و به توسعه اشتغال پایدار کمک می کنند.
علی محمودی خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی از چهره روستاها از مهمترین برنامه های دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و درحال حاضر نیز این برنامه روند خود را طی می کند که با تحقق آن روستاها از راه مناسب، آب شرب سالم، برق، گاز و مخابرات برخوردار هستند.
وی ادامه داد: کمتر روستایی در سطح استان زنجان وجود دارد که فاقد آب آشامیدنی سالم باشد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: سال 77 با انتخابات شوراها تصمیم بر آن شد تا تبعیض در ارائه خدمات شهری و روستایی حذف شود و دهیاری ها در روستاها نیز بازوی اجرایی در پروژه های عمرانی باشند.
محمودی یادآورشد: استان زنجان تا پایان سال 92 دارای 501 دهیاری بود که این تعداد طی سال 93 و 94 با تلاش و برنامه ریزی با 134 مورد افزایش به 635 دهیاری افزایش یافت و هم اکنون 673 روستا دارای شورای اسلامی هستند.
وی افزود: در زمان حاضر بیش از 98 درصد از جمعیت روستاهای این استان تحت پوشش و مدیریت دهیاری ها قرار دارند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: سال 92 به 501 دهیاری این استان 180 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده بود که این رقم در دولت تدبیر و امید 100 درصد افزایش دارد.
محمودی اظهار کرد: امسال 400 میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 2 دهیاری ها برای عمران و آبادانی روستاهای استان زنجان توزیع شده است.
وی تاکید کرد: اعتبارات بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها بدون هدر رفت هزینه می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه برای توانمند سازی دهیاری ها تجهیزات تاثیر گذار است، گفت: به همین منظور در دولت تدبیر و امید 138 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی با 80 میلیارد ریال اعتبار در بین دهیاری های استان توزیع شده است.
محمودی افزود: سال 92 اعتبارات عمرانی دهیاری های استان زنجان 41 میلیارد ریال، سال 93 ، 53 میلیارد ریال، سال 94 ، 147 میلیارد ریال بوده امسال نیز 190 میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: همه پروژه های اجرایی در سطح روستاهای این استان با کیفیت بالا و با نظارت هرچه بیشتر انجام می شود.
*** 251 پروژه عمرانی در شهرستان زنجان بهره برداری و کلنگ زنی می شود
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان زنجان نیز در ادامه این مراسم از کلنگ زنی و بهره برداری از 251 پروژه با 22هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال خبرد داد و گفت: از این تعداد 192 پروژه با اعتبار بیش از پنج هزار و 800 میلیارد ریال بهره برداری و 59 پروژه با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال است.
مجید فرخی افزود: این پروژه ها در حوزه دهیاری ها، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، برق، گاز رسانی، راه آهن، کارخانه ها، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و کشاورزی است.
وی ادامه داد: ابتدای سال 93 در شهرستان زنجان 135 روستا با مشکل شدید و حاد آب شرب مواجه بودند که هم اکنون این تعداد به 18 روستا کاهش یافته است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم در این سال سعی شده اعتبارات دستگاه های اجرایی در راستای نام امسال باشد و با کاهش تلفات در همه حوزه ها افزایش راندمان را به همراه داشته باشد.
طرح هادی اجرا شده در روستای تهم که به طور نمادین در این روستا به بهره برداری رسید چهره این روستا را به طور قابل توجهی تغییر داده و محرومیت زدایی از چهره این روستای شهرستان زنجان را مردم شاهد بودند.
وضعیت این روستا در فصل زمستان طوری بود که رفت و آمد در کوچه پس کوچه های آن با دشواری فراوانی روبه رو و یخ زدگی سطح کوچه ها همراه با گل و لای دشواری هایی برای اهالی تحمیل کرده بود.
7325/6085

نظر شما