شناسهٔ خبر: 14950521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس:

پیشرفتی در حوزه کشاورزی در استان گلستان مشاهده نمی‌شود/زیر پوست استان گلستان چیز دیگری جز فقر در حال نمایش است

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان گلستان پیشرفتی را در حوزه کشاورزی مشاهده نمی‎کنیم؛ متأسفانه تکنولوژی برای این استان وجود ندارد و بخش کشاورزی هم با تکنولوژی همراه نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسدالله قره‎خانی عصر امروز در  شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت در حقیقت هفته عرضه خدمات دولت و هم تقدیر و تشکر از خدمات دولتمردان است.

وی تصریح کرد: وزیر کشور به دقت مشکلات استان گلستان را رصد کرده و با مسؤولان و مردم ارتباط داشت و امیدواریم در هیئت دولت پس از سفر وزیر کشور مصوبات خوبی حاصل شود.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشاورزی به عنوان یک صنعت معرف استان گلستان است، به گونه‎ای که امسال استان گلستان رتبه دوم را در بین استان‎های کشور در تولید گندم داشته است.

قره‎خانی بیان کرد: با توجه به توفیقات بخش کشاورزی سزاوار نیست که بخشی از مطالبات گندم‎کاران استان گلستان باقی بماند و وضعیت پرداخت مطالبات جو در استان گلستان نامشخص باشد.

وی با بیان اینکه به اسم کشاورزی 30 سال از عمر استان گلستان گذشته است، تشریح کرد: در استان گلستان پیشرفتی را در حوزه کشاورزی مشاهده نمی‎کنیم؛ متأسفانه تکنولوژی برای این استان وجود ندارد و بخش کشاورزی هم با تکنولوژی همراه نبوده است.

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: 3 تا 3.5 تن در هر هکتار گندم از سطح زمین‎های کشاورزی استان برداشت می‎شود و با خشکسالی این میزان کاهش و با بارش و شرایط خوب جوی افزایش پیدا می‎کند، بنابراین باید دولت به موضوع کشاورزی گلستان اهتمام جدی داشته باشد.

قره‎خانی با بیان اینکه باید نرخ خودکشی‎ها و طلاق‎ها در استان گلستان مورد ملاحظه قرار بگیرد، تأکید کرد: زیر پوست استان گلستان چیز دیگری جز فقر در حال نمایش است و دولت باید مسائل اقتصادی به خصوص کشاورزی را به عنوان اولویت در استان گلستان ببیند.

وی با بیان اینکه باید پروژه‎ها و منابع بخش کشاورزی  برای سرمایه‎گذاری به استان گلستان اختصاص داده شود، تشریح کرد: دیده می‎شود بعضی از استان‎ها بیشتر اعتبارات صنعت، گردشگری، توریست و کشاورزی را در کشور به سمت خود می‎کشانند.

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برخی مدیران استان گلستان تاکنون یکبار هم با ما تماس نگرفتند که بگویند حوزه کاری ما چیست و چه مطالبه‎ای دارند و اینگونه نمی‎توان استان گلستان را متحول کرد و مسائل استان را پیش برد.

قره‎خانی افزود: مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و نسخه شفابخشی اقتصاد ما تنها با اقتصاد مقاومتی محقق می‎شود و باید همه ظرفیت استان در اختیار توانمندی استان قرار بگیرد.

انتهای پیام/83015/ذ30

نظر شما