شناسهٔ خبر: 14950087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی لرستان تا دو ماه آینده تکمیل می‌شوند

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: زیر ساخت های حمل و نقل هوایی لرستان تا دو ماه آینده تکمیل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد اظهار داشت: سالانه باید چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه لرستان هزینه شود.

وی به اقدامات در دستور کار در قالب طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و فرودگاه خرم آباد به یکی از ۱۶ فرودگاه فعال کشور تبدیل شده است.

استاندار لرستان بیان داشت: تا دو ماه دیگر زیر ساخت حمل و نقل هوایی لرستان کامل می شود.

بازوند در ادامه به بازسازی ۱۵۵ کیلومتر از خطوط راه آهن لرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا تا کنون این پروژه ۹۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین از صرف ۱۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی خطوط راه آهن استان لرستان طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

استاندار لرستان همچنین به اجرای پروژه آزاد راه شهید بروجردی اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه مسیر ۲۱۰ کیلومتری به ۱۲۵ کیلومتر کاهی می یابد.

بازوند بیان داشت: ۶۷ کیلومتر از این آزاد راه در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد و هم اکنون هزار و ۵۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اجرای پروژه های چهارخطه لرستان بیان داشت: برای اجرای این پروژه ها ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از این میزان تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه هم اکنون پروژه چهار خطه خرم آباد - کوهدشت باقی مانده است تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این پروژه تا پایان سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

بازوند با اشاره به تبدیل محور خرم آباد - پلدختر به محور گردشگری و اجرای چهار خطه آن گفت: با اجرای پروژه های چهار خطه لرستان سالانه شاهد هفت تا ۱۰ درصد کاهش تلفات در تصادفات جاده ای استان هستیم.

نظر شما