شناسهٔ خبر: 14949985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت از توسعه گردشگری دریایی در اولویت است

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حمایت شورای عالی صنایع دریایی از توسعه توریسم دریایی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید کاظم خلدی نسب در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا به تدوام حضور سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جلسات شورای عالی صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر این شورا بر توسعه گردشگری دریایی تاکید شد.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای تسهیلات برای شرکت های کشتی سازی داخلی و تقویت این شرکت ها به منظور ساخت شناورهای تفریحی خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در جلسات شورای عالی صنایع دریایی به طور جد پیگیری می شود.

به گفته وی، توسعه شناورهای تفریحی در آب های داخلی کشور می تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه گردشگری دریایی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه اخیر شورای عالی صنایع دریایی، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که در همایش تخصصی گردشگری دریایی که قرار است آذر امسال در عسلویه برگزار شود از موضوعات مرتبط با صنایع دریایی در قالب میزگردهای مجزا حمایت کند.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد : اعضای شورای عالی صنایع دریایی نیز در نهایت حمایت خود را برای همکاری در راستای توسعه گردشگری دریایی و شرکت در همایش تخصصی گردشگری دریایی عسلویه اعلام کردند.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح موضوع گردشگری دریایی در شورای عالی صنایع دریایی را بسیار حائز اهمیت دانست.

خلدی نسب بر ضروت همکاری همه جانبه ارگان های دریایی در خصوص توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت : شرکت در جلسات این شورا می تواند در تسریع روند اقدامات در حال انجام از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری دریایی بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با شرکت در جلسات شورای عالی صنایع دریایی، برنامه های خود را در جهت توسعه گردشگری دریایی در قالب گزارش های توجیهی مطرح می کند تا بتواند در صورت لزوم حمایت سایر اعضای شورا را برای توسعه توریسم دریایی در کشور جلب کند.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: یکی از مهم ترین مواردی که در جلسه اخیر شورای صنایع دریایی بر آن تاکید شد به سند توسعه راهبردی گردشگری دریایی کشور مربوط می شد.

وی خاطرنشان کرد : قرار است این سند راهبردی با نهایی شدن نظر ارگان های مرتبط با امور دریایی در آذر امسال در عسلویه نهایی شود و امضای مقامات عالی رتبه برسد.

وی با اشاره به اینکه با تهیه این سند و ورود ارگان های مرتبط با امور دریایی برای توسعه گردشگری دریایی، بدون شک شاهد حضو سرمایه گذاران زیادی در این بخش خواهیم بود، اذعان داشت: در این سند راه های قانونی برای تسهیل در ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در سواحل و دریاهای کشور دیده شده است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه همچنین از افزایش تقاضاها برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش توریسم دریایی با تهیه سند راهبردی گردشگری دریایی خبر داد که می تواند تاثیر بسزایی در رشد سریعتر این بخش داشته باشد.

نظر شما