شناسهٔ خبر: 14946956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح مجتمع تولید گاز اکسیژن طبی و صنعتی در خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - یک مجتمع تولیدی گاز اکسیژن طبی و صنعتی روز یکشنبه با حضور رمضان علی صادق زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتمع صنعتی تولید گاز اکسیژن طبی و صنعتی با اشتغالزایی 10 نفربه طورمستقیم و 13 نفر غیر مستقیم و با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال ساخته شده است.
ظرفیت تولید این مجتمع صنعتی سالانه 2 هزار تن است که از این میزان یک هزار تن گاز صنعتی و یک هزار تن گاز طبی است.
گفتنی است مصارف گاز اکسیژن صنعتی در جوشکاری ها و موارد صنعتی و گاز اکسیژن طبی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کاربرد دارد.
همچنین معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت تولید باند و گاز افرند در شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد بازدید کرد.
بنابر گزارش خبرنگار ایرنا این کارخانه با ظرفیت اشتغالزایی 40 نفر انواع گاز استریل، باند، دستمال کاغذی، دستکش و ملحفه یکبار مصرف تولید می کند.
این شرکت با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال دارای واحد تحقیق و توسعه است و محصولات شرکت به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود.
گفتنی است با همکاری یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان سه محصول گازهای خود استریل، دستکش خود استریل و تبدیل ضایعات پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک و ارزشمند در این شرکت تولید خواهد شد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در این سفر از شهرک های صنعتی شماره یک و 2 خرم آباد بازدید خواهد کرد.
7266/6060

نظر شما