شناسهٔ خبر: 14945559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس حوزه داروسازی و شیمی:

حذف واسطه‌گری قیمت دارو را کاهش می‌دهد/ حدود 50 تا 60 داروهای مورد نیاز در کشور قابل تولید است

کارشناس حوزه داروسازی و شیمی گفت: دلالی و واسطه‌گری اگر از میان برداشته شود قیمت واردات دارو کاهش می‌یابد ولی به علت راه انداختن هیاهوی رسانه‌ای عده‌ای که سود می‌برند این موضوع تحقق نیافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز برفی، کارشناس حوزه داروسازی و شیمی در گفت‌وگو با صنعت8، اظهار داشت: تحریم‌های دارویی با سلامت مردم در ارتباط است چراکه داروهای اساسی اغلب وارداتی هستند.

وی در خصوص لزوم تولید دارو در داخل کشور بیان داشت: بسیاری از داروهایی که با قیمت گزاف وارد می‌شوند متاسفانه در تاریخ انقضاء آن‌ها دستکاری می‌شود و همچنین کمبود داروها در داخل دو بازخورد را به همراه دارد که اول خروج ارز از کشور و در دسترس نبودن دارو برای مردم دومین عامل است.

برفی افزود: حدود 50 تا 60 داروهای مورد نیاز مردم در کشور قابل تولید است ولی متاسفانه عدم اعتماد به محصولات داخلی و عدم ارائه کالای مطلوب از سوی برخی از شرکت‌های داروسازی سبب عدم اقبال عمومی نسبت به تولیدات دارویی داخل وجود داشته باشد در صورتی که این داروها دارای کیفیت‌های خوبی هستند.

وی تصریح کرد: دلالی و واسطه‌گری اگر از میان برداشته شود قیمت واردات دارو کاهش می‌یابد ولی به علت راه انداختن هیاهوی رسانه‌ای عده‌ای که سود می‌برند این موضوع تحقق نیافته است.

این کارشناس داروسازی در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت پیرامون مخالفت با تاسیس داروخانه‌های گیاهی خاطرنشان کرد: داروهای سنتی به علت عدم شناخت خواص آن‌ها اگر به درستی مصرف نشوند عوارض زیادی را به بدن متحمل می‌کنند.

انتهای پیام/رض

نظر شما