به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمن تاجالدین اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی تلاش کرده تا دسترسی آسانتر مخاطبان به خدمات سازمان را با حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهانه حقوق بیش از پنج میلیون بازنشسته و مستمری بگیر در سطح کشور را بدون یک روز تأخیر پرداخت میکند، گفت: ارتقای فضاهای درمانی و بیمهای و ارتقاء هتلینگ در تمامی بیمارستانهای این سازمان در کشور انجام گرفته و چتر عظیم درمان بهعنوان ویترین سازمان مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان پیش از آنکه به فکر بیمه بیکاری و بازنشستگی باشند، حمایت در بخش درمانی را در اولویت انتظارات خود دارند، تصریح کرد: این سازمان متشکل از بخشهای بیمهای، درمانی و اقتصادی است و به سبب این یکپارچگی توانسته به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمت کند.
تاجالدین افزود: وظیفه دولت توجه به درمان تکتک مردم کشور است که سازمان تأمین اجتماعی نیز در این راستا وظیفه خود را با خرید خدمت انجام میدهد.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با گسترش خدمات اینترنتی توانستهایم مراجعات مردم را کاهش و در زمان صرفهجویی کنیم. در این راستا حذف دفترچه بیمهای نیز بهصورت پایلوت در تعدادی از مراکز آغاز شده که در سراسر کشور اجرا میشود.
وی با بیان اینکه این سازمان طی هر ماه پنج هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تجدید و توزیع منابع انجام میدهد تا به تعهدات خود عمل کند، تاکید کرد: این سازمان در هشت سال دولت گذشته هشت مدیرعامل عوض کرد و سه بار نیز اساسنامه آن تغییر کرد. اما در دولت تدبیر و امید و همچنین مدیریت دکتر نوربخش اقدامات بهصورت منطقی انجام و تعامل با قوای سهگانه در راستای خدمت به مردم در بهترین سطح است.
وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس میخواهیم تا در برنامه ششم توسعه به سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و زمینه ارتقاء سلامت و بهبود اقدامات را فراهم کنند.