شناسهٔ خبر: 14945111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

زایمان طبیعی در زنجان رشد محسوسی داشته است

زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از افزایش محسوس زایمان طبیعی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  نرخ تولد در استان زنجان طی ۵ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر زایمان طبیعی رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی ، شاهد کاهش سزارین در استان بودیم، گفت: سزارین طی سال ۹۲از ۳۹.۴ درصد در سال به ۳۶.۲۵ درصد و در سال ۹۴ هم به ۳۴.۵۰درصد رسیده و در پنج ماه سالجاری هم سزارین بیش از ۵ درصد نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است. 

بیگلری اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت استقبال مادران باردار از زایمان طبیعی بسیار شده و به تبع زایمان سزارین کاهش داشته است و این امر در راستای ارتقای سلامت مادران و نوزادان بسیار موثر بوده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: زایمان طبیعی به سلامت مادر کمک می کند و با انجام خدمات لازم طی ۱۰ سال گذشته، بیش از ۸۶ درصد از مرگ و میر مادران باردار کاهش یافته است.

بیگلری به بحث تسریع در زایمان طبیعی با آغاز اجرای طرح نظام سلامت در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سعی می شود تعرفه زایمان طبیعی رایگان پرداخت شود تا این امر باعث گرایش به زایمان طبیعی باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت است و همیشه باید در امر سلامت فعال باشد و در راستای افزایش زایمان طبیعی مادران نیز برنامه ها و آموزش های لازم را در دستور کار دارد.

نظر شما