شناسهٔ خبر: 14943597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روایت مدیرکل ارشاد از وضعیت یک‌ساله فرهنگ و هنر اصفهان

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همزمان با هفته دولت با اشاره به عملکرد این استان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در سال گذشته گفت: تلاش شده با فعالیت‌های مختلف و متعدد ایمان، تقویت باورهای دینی، امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی همزمان با هفته دولت با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی تلاش شده با فعالیت‌های مختلف و متعدد ایمان، تقویت باورهای دینی، امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم، تصریح کرد: تشکیل شورای هم اندیشی هنر استان اصفهان، برگزاری همایش‌های بین المللی همچون همایش ادیان توحیدی، فعالیت‌های متعدد برای ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری نخستین جشن سینمای استان اصفهان، برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی به طور متوسط هر  یک ماه یک مرتبه از جمله فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در یک سال گذشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تهیه و تولید و رونمایی از کتاب فاخر چشم انداز فرهنگ و هنر استان اصفهان ادامه داد: تهیه و تولید و رونمایی از کتاب مطبوعات، برگزاری بزرگداشت روز صائب، برگزاری شب های شعر آیینی(شعر فجر)، تهیه، تولید و رونمایی از کتاب ده سال آثار منتخب جشنواره بین المللی رضوی در حوزه نگارگری نیز گوشه‌ای از فعالیت‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است.

وی افزایش حمایت و تولید در حوزه فیلم را از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار برنامه‌های فرهنگی استان اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۰۰ فیلم کوتاه مجوز دریافت کردند و امسال رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید آثار بلند و ۹۰ دقیقه ای است.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه با اشاره به اینکه ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز برنامه‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: اصفهان یکی از محورهای فعالیت‌های قرآنی در کشور است و بی‌تردید بخش زیادی از این محوریت اصفهان به واسطه فعالیت‌های قرآنی در استان است.

وی گفت: تولیدات محصولات قرآنی و تربیت کادر قرآنی در این استان چشم انداز روشنی را برای آینده فعالیت قرآنی کشور رقم خواهد زد.

حجت الاسلام ارزانی درباره تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز، اظهار کرد: اهم اقدامات ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، تشکیل کارگروه گفتمان سازی، تدوین و تکمیل برنامه‌های عملیاتی، فعال سازی موسسات و مراکز فرهنگی و هنری در زمینه تبیین و ترویج مباحث مرتبط با موضوع و برگزاری نشست های تخصصی با حضور تاثیرگذاران فرهنگی، در جهت گسترش آگاهی و شفاف سازی به واسطه اصلاح نگرش و فرهنگ جامعه است.

انتهای پیام

نظر شما