شناسهٔ خبر: 14941892 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جایزه اول جشنواره «سانتیاگو» برای «آغوش ابلیس»

71454

فیلم «آغوش ابلیس» جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم «سانتیاگو» در کشور شیلی را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فیلم «آغوش ابلیس» محصول مشترک سینمای کلمبیا، ونزوئلا و آرژانتین به کارگردانی «سیرو گوئرا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم «سانتیاگو» در کشور شیلی شد.

این فیلم که در اسکار سال گذشته به نمایندگی از سینمای کلمبیا به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان راه یافت، روایتگر دو داستان بین سال‌های 1909 تا 1940 است که هر دوی آنها با محوریت یک «شَمَن آمازونی» است که آخرین بازمانده قبیله‌اش محسوب می‌شود.

او به همراه دو مسافر آلمانی و آمریکایی در جستجوی یافتن گیاهی نادر و مقدس هستند. این فیلم تاحدودی بر اساس اتفاقاتی است که برای دو دانشمند خارجی در منطقه آمازون روی داده است.

«آغوش ابلیس» که اولین حضور سینمای کلمبیا را در بین نامزدهای نهایی اسکار رقم زده است، پیش از این موفق به کسب بیشترین عناوین در جوایز «پلاتینو» موسوم به اسکار سینمای آمریکای جنوبی شده و کسب عنوان بهترین فیلم در جشنواره «ماردل پلاتا» در کشور آرژانتین و جشنواره «آریل» در کشور مکزیک از جمله دیگر افتخارات آن است.

بنابر اعلام هالیوودریپورتر،‌ در سایر بخش‌های جشنواره فیلم سانتیاگو در کشور شیلی «الخاندرو فرناندس آلمندراس» برای فیلم «هیاهوی بسیار برای هیچ» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل شد و فیلم «نابودکننده» جایزه بهترن فیلم بخش رقابتی سینمای شیلی را کسب کرد.

انتهای پیام

نظر شما