شناسهٔ خبر: 14939580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک واحد تولید دارو در نیشابور به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- همزمان با هفته دولت یک واحد تولید دارو روز یکشنبه طی مراسمی در نیشابور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این واحد انواع شربت، قطره خوراکی، قرص، کپسول، پماد، کرم و ژل در فیلد دارویی تولید می شود.
راضیه علیرضایی، داروهای طبیعی، داروهای مکمل و محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز از جمله تولیدات این واحد ذکر کرد.
وی افزود: در این طرح 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که 20 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی است.
وی اظهار کرد: بخشی از ماشین آلات این واحد تولیدی ساخت ایران است که از کیفیت بسیار خوب و رقابت پذیری برخوردار است و بخشی از آن هم از هندوستان وارد شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کیفیت دارویی تمام محصولات این شرکت با استانداردهای بین المللی، جهانی و اروپایی تطبیق می کند.
وی افزود: علاوه بر این طرح، طرحهای دیگری نیز در زمینه صنایع دارویی طی دو، سه سال اخیر در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: وجود دانشکده ها و کارخانه های داروسازی، نیروی متخصص فنی و زمینه ساخت ماشین آلات صنایع دارویی در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای رشد صنایع دارویی و از اولویتهای سرمایه گذاری در این استان است.
مدیر واحد تولیدی مزبور نیز در این مراسم گفت: این واحد با هدف تولید داروهای استریل و غیر استریل و همچنین داروهای بیولوژیک، آنتی بیوتیک و پروبیوتیک راه اندازی شده است.
دکتر علی نقی شوشتری افزود: واحد کنترل کیفیت این شرکت به آزمایشگاه کنترل کیفیت حین تولید و آزمایشگاههای شیمی، میکرو بیولوژی و آنالیتیکال مجهز است ضمن آنکه این واحد دارای بخش تحقیق و توسعه نیز می باشد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی برای 60 نفر به صورت مستقیم و برای 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
1922 / 6053

نظر شما