به گزارش تراز ، موسس اتاق بازاریابی ایران با بیان اینکه بازاریابی بدون بالا بردن کیفیت تولید نقش بسزایی در توسعه صادرات غیر نفتی ندارد گفت:کالاهای ایرانی در بسیاری موارد از کیفیت مطلوب و فراتر از استانداردهای جهانی تولید می شود ولی متأسفانه بدلیل عدم وجود یک سیستم بازاریابی مناسب جایگاه شایسته خود را در بازارهای جهانی به دست نیاورده است.
حمید بروغنی در گفتگو با خبرنگار ما انجام تحقیقات بازاریابی بین المللی را در تسخیر بازارهای جهانی مهم دانست و افزود:مسولان توسعه صادرات برای افزایش و ثبات درآمدهای ارزی باید به مقوله بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشند تا بازرگانان به جای افزایش واردات و تبلیغ برای افزایش مصرف کالاهای خارجی با بالا بردن کیفیت و بهره گیری از علم بازاریابی مدرن زمینه صادرات محصولات با کیفیت داخلی را فراهم کنند.
گفتنی است؛ سایت اتاق بازاریابی ایران به نشانی www.otaghebazaryabi.ir آماده پذیرش مدیران بازاریابی و بازاریابان شرکت های تولیدی , خدماتی و توزیعی در جهت ارایه خدمات توسعه بازار و فروش به صاحبان بنگاه های اقتصادی است.