شناسهٔ خبر: 14934331 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

عضو کارگروه تخصصی دامپزشکی ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی:

حضور شرکت های خارجی در همایش گیاهان دارویی در افزایش سطح دانش کشور در حوزه گیاهان دارویی موثر است

صاحب‌خبر -

 عضو کارگروه تخصصی دامپزشکی ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: حضور شرکت های خارجی در همایش گیاهان دارویی در افزایش سطح دانش کشور در حوزه گیاهان دارویی موثر است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عصمت میراب زاده اردکانی، عضو کارگروه تخصصی دامپزشکی ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، بیان کرد: حضور شرکت های خارجی در جشنواره گیاهان دارویی کشور، کمک موثری در ایجاد روابط و بالا بردن سطح دانش ما در زمینه گیاهان دارویی و غیره خواهد کرد.

وی افزود: وضعیت حوزۀ گیاهان دارویی در کشور رو به رشد است و برای پیشرفت در این زمینه باید با دیگر کشورها ارتباط برقرار کرد.

به گفته میراب زاده، متاسفانه بیشتر کارخانجات یک نوع مشخص دارو، قطره و یا شامپوی گیاهی تولید می کنند و بیشتر مواردی است که نیازمند مرحله clinical trail نیست، لذا در زمینه بالینی پیشرفتی ایجاد نشده است و نیاز است تا با کشور هایی مانند چین و هندوستان در این زمینه تماس برقرار شود.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور خطاب به مسوولین و برگزارکنندگان همایش گیاهان دارویی، گفت: پیشنهاد می کنم ستاد به صورت قانون مدار تعدادی از دانشجویان را برای کارآموزی و یا کار به کارخانه های گیاهان دارویی معرفی کرده و تعهد به پرداخت حقوق آن ها شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد با انجام این کار و دریافت پیشنهادات و نوآوری دانشجویان در زمینه تحقیق و تولید داروهای جدید گیاهی،  کارخانجات دارویی را به این سمت سوق دهد.

پایان پیام/23

نظر شما