شناسهٔ خبر: 14932122 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم، کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شاهرود را افتتاح کرد

شاهرود- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روز شنبه، کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شاهرود افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

fبه گزارش ایرنا، محمد فرهادی در سفر یک روزه به استان سمنان که امروز از شاهرود آغاز شد، در قالب اولین برنامه پس از ورود به شاهرود و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شاهرود را افتتاح کرد.
کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شاهرود در زمینی به وسعت 6 هزار و 750 مترمربع و با اعتبار 77 میلیارد و 660 میلیون ریال ساخته شده و دارای بخش های مختلف و مجهز است و اجرای عملیات عمرانی آن از سال 1389 آغاز شده است.
رئیس دانشگاه شاهرود در آئین افتتاح این مرکز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به طرح های عمرانی مختلف در حال اجرا در این دانشگاه گفت: اجرا و تکمیل این طرح ها نیازمند اعتبار است.
محمدمهدی فاتح به طرح های نیمه تمام دانشگاه شاهرود که نیازمند اعتبار است اشاره و خاطرنشان کرد: خوابگاه پردیس آموزشی، خوابگاه تحصیلات تکمیلی دختران، سالن چندمنظوره ورزشی، مسجد پردیس مهندسی، پژوهشکده، دانشکده های برق و کشاورزی، از طرح های در حال اجرای در دانشگاه شاهرود است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر قراردادهای دانشگاه شاهرود با بخش صنعت در سال تحصیلی 94-95 و به دنبال آن افزایش درآمدهای دانشگاه از این مسیر، اظهار امیدواری کرد افزایش درآمدهای این دانشگاه به تکمیل برخی طرح های عمرانی این دانشگاه کمک کند و باعث توسعه عمرانی دانشگاه شاهرود شود.
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه برنامه سفر یک روزه به استان سمنان ،افتتاح بخش دوم کارخانه فرآوری آرد و افتتاح کارخانه کنستانتره انگور را در شهرستان شاهرود در برنامه دارد و سپس در شهرستان دامغان، خوابگاه دانشجویی حضرت خدیجه(س) دانشگاه دامغان را افتتاح می کند.
افتتاح دانشکده دامپزشکی و بخش دوم ساختمان چند مستاجره دانشگاه سمنان، افتتاح چند طرح در شهرستان گرمسار، دیگر برنامه سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناری در استان سمنان است.
حدود 120 هزار دانشجو در بیش از 40 مرکز آموزش عالی در استان سمنان تحصیل می کنند.
7359/6167/6026/

نظر شما