شناسهٔ خبر: 14931014 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 طرح دانشگاه گرمسار با حضور وزیر علوم افتتاح شد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه گرمسار گفت: 2 طرح در این دانشگاه، روز شنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

رضا لحمیان شامگاه روز شنبه در آیین افتتاح طرح های هفته دولت دانشگاه دولتی گرمسار در گفت و گو با ایرنا افزود: ساختمان آموزشی این دانشگاه با مساحت 2 هزار و 400 متر مربع و با اعتبار 24 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی اظهار کرد: سلف سرویس این دانشگاه نیز با مساحت 600 مترمربع و با اعتبار 42 میلیارد ریال گشایش یافت.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یک طرح با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه گرمسار، اضافه کرد: آیین کلنگ زنی ساختمان چهار طبقه در چهار هزار مترمربع شامل سالن همایش، کارگاه، آزمایشگاه و بخش اداری این دانشگاه نیز با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد.
رئیس دانشگاه گرمسار با بیان اینکه این طرح مصوبه سفر ریاست جمهوری به سمنان و برای سال های 95 و 96 در مجموع 50 میلیارد ریال اعتبار دارد گفت: در سال جاری این طرح 30 میلیارد ریال اعتباردارد.
لحمیان یادآور شد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سفر خود به گرمسار، از پارک دانشجوی این دانشگاه گرمسار که 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بازدید کرد.
رئیس دانشگاه گرمسار اعتبار هزینه شده برای پارک دانشجو گرمسار را یکهزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد.
دانشگاه گرمسار یکهراز و 500 دانشجو در رشته های عمران، صنایع، معماری و نفت دارد.
در سفر یک روزه محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان، چند طرح دانشگاهی، مرکز رشد واحدهای فناوری، خوابگاه، کتابخانه در شهرهای شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار به بهره برداری رسید.
در استان سمنان 110 هزار دانشجو در 65 مرکز و موسسه دانشگاه و آموزش عالی دولتی، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند و شاخص جمعیت دانشجویی در این استان به میزان یک دانشجو به ازای هر 6 نفر جمعیت، رتبه اول کشور است.
7341/6103/6026

نظر شما