شناسهٔ خبر: 1493091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپايي نشست کميته فلسطين جنبش غيرمتعهدها در نيويورک

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/07/05
نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش غیر متعدها به ریاست وزیرخارجه کشورمان در مقر سازمان ملل در نیویورک تشکیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، در ابتدای این نشست نماینده فلسطین گزارشی درباره آخرین تحولات فلسطین ارائه کرد و بخش عمده ای از سخنانش را به برنامه تشکیلات خودگردان فلسطین برای طرح قطعنامه ای در شورای امنیت با هدف تعیین ضرب الاجلی جهت خاتمه اشغال اراضی فلسطینی اختصاص داد.
وی گفت: فلسطین در نظر دارد که قطعنامه ای با این مضمون در آبان ماه و در زمان ریاست آرژانتین بر این شورا ارائه کند. همچنین در این نشست وزرای خارجه کوبا، زیمبابوه، الجزایر، اندونزی، سنگال، هند، معاون وزیر خارجه مصر و سفرای مالزی و آفریقای جنوبی سخنرانی کردند.
وزیر خارجه کشورمان هم در این نشست در سخنانی ضمن تسلیت به فلسطینیان آسیب دیده بر اثر تجاوز دو ماهه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: متاسفانه با توجه به ماهیت تجاوزکارانه این رژیم، مشکل می توان امیدوار بود که این تجاوزات در آینده باز هم تکرار نشود.
دکتر محمد جواد ظریف افزود: با این حال نکته مثبت این است که جوامع و دولتهای مختلف بیش از پیش به حقانیت مردم فلسطین و ماهیت تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس واقف می شوند.
وی به عنوان مثال در این باره به رای مثبت بیش از دو سوم اعضای مجمع عمومی به نفع ارتقا موقعیت فلسطین در سازمان ملل، آگاهی فزاینده جوامع اروپایی به سیاستهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و مخالفت رو به رشد مردم آمریکا بخصوص جوانان این کشور با این سیاستها اشاره کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با استناد به این تحولات تاکید کرد: زمان به سود مردم فلسطین و به ضرر دشمنان آن کشور در جریان است و این به معنی شکل گیری روند مهمی در سطح بین المللی درباره مسئله فلسطین است.
دکتر ظریف افزود: وظیفه ما دوستان فلسطین این است که با اتخاذ سیاستهای مناسب این روند را تقویت کنیم.
وی در این خصوص ضمن ابراز خرسندی از تحولات مثبت در جهت اتحاد جناحهای فلسطینی در چند روز اخیر، اظهار امیدواری کرد که تحقق این امر بیش از پیش به تقویت روند رو به رشد مبارزات مردم فلسطین برای رفع اشغال و بی اعتباری کامل رژیم صهیونیستی در جامعه بین المللی منجر شود.
در خاتمه این نشست، اعلامیه کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها که مذاکره درباره آن پیش از این در سازمان ملل متحد انجام شده بود با اجماع به تصویب وزرای
خارجه رسید.

نظر شما