شناسهٔ خبر: 14929634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان:

فعالیت 33 هزار کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی در هرمزگان/ 831 هزار هرمزگانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان را 33 هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 25 هزار کارگاه فعال و 8 هزار کارگاه نیمه فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛سید فاضل حیدری بلوکی،مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در ایران بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی که در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد و 18 نوع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارایه می دهد، گفت:در حال حاضر 450 نفر از کارکنان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در 16 شعبه دائم، 8 شعبه اقماری و 2 کارگزاری در اقصی نقاط استان خدمات دهی به بیش از 894 هزارنفر- معادل 57 درصد از جمعیت استان- را بر عهده دارند، و تمامی مساعی و همت خود را در راه تحقق آرمان عدالت اجتماعی و بستر سازی رفاه و شکوفایی نسل های آینده به کار گرفته اند.

حیدری بلوکی اظهار کرد: 305 هزار و 170 نفر تعداد بیمه شدگان اصلی و 525 هزار و 854 نفر تعداد بیمه شدگان تبعی است که در مجموع 831 هزار و 24 نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه از مجموع بیمه شدگان اصلی استان 85 درصد مردان و 15 درصد آن متعلق به زنان است، افزود: 66 هزار و 82 نفر مجموع مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در این استان است که از این تعداد 37 هزار و 501 نفر مستمر بگیر اصلی و 28 هزار و 581 نفر مستمر بگیر تبعی هستند.

وی با بیان این‌که هر چند طی سه سال دولت تدبیر و امید مبلغ مستمری ها 79 درصد افزایش‌یافته است، تصریح کرد: میزان مستمری پرداختی همچنان ناچیز است لذا مستمری‌بگیران امر درمان، بن خواربار، هزینه مسکن، کمک به بیمه تکمیلی و سفرهای رفاهی و زیارتی در حد توان سازمان تامین اجتماعی تأمین می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تاکید کرد: بخشی از خدمات رسانی و معیشت مالی به نیمی از جمعیت کشور توسط سازمان تأمین اجتماعی بدون اتکا به منابع دولت انجام‌شده و 5 هزار و 200 میلیارد تومان طی هر ماه در سطح کل کشور بابت تعهدات پرداخت می‌شود که 1.5 برابر یارانه‌هاست.

حیدری بلوکی تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان را 33 هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 25 هزار کارگاه فعال و 8 هزار کارگاه نیمه فعال هستند.

وی با اشاره به پرداخت 340 میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران و پرداخت ١٥ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت طی سال گذشته خاطرنشان کرد: تعامل سازنده با شرکای اجتماعی و راه اندازی شورای راهبردی شکرای اجتماعی را به عنوان یکی از اقدام مهم این سازمان بیمه گر می باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما