شناسهٔ خبر: 14927393 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

15 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم دراستان کرمانشاه به بهره برداری رسید

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در سه سال گذشته از عمر دولت یازدهم بیش از 15 هزار واحد مسکن مهر در استان تحویل متقاضیان شده و شش هزار واحد دیگر تا پایان سال واگذار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی نیک کردار عصر شنبه در مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه روانسر که در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد؛ افزود: در سال آینده نیز هشت هزار واحد مسکن مهر واگذار می شود و در نهایت پرونده مسکن مهر در استان کرمانشاه بسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری و پیگیری های مسئولان مربوطه امیدواریم خط آهن سراسری تا پایان خرداد ماه سال 96 به کرمانشاه برسد و از کرمانشاه به خسروی نیز طی مدت سه تا چهار سال انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در سه سال گذشته پروژه های مهمی از جمله ساخت 113 کیلومتر بزرگراه، ساخت 498 کیلومتر راه روستایی، سدهای داریان و تنگ حمام، گازرسانی به 82 روستای استان، آبرسانی کوتاه مدت به سنقر، آبرسانی میان مدت به صحنه، احداث ورزشگاه 15 هزار نفری، احداث پایانه مسافربری پرویزخان، بازارچه سومار، پل فلزی کرمانشاه و هتل پنج ستاره کاروانسرای بیستون به بهره برداری رسیده است.
نیک کردار با بیان اینکه تا پایان سال 96 کل شهرهای استان و یک هزار و 200 روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند اظهار داشت: در همین مدت کار گازرسانی به شهرهای شاهو، هلشی، بانه وره، قصرشیرین و سرپل ذهاب به اتمام رسیده و گازرسانی به شهر باینگان نیز در حال اجراست.
وی افزود: آبرسانی به 382 روستا، افتتاح مرحله اول شبکه های فرعی آبیاری تحت فشار سدهای شهدای سنقر و دایک گیلانغرب، 104 پروژه آموزشی، اصلاح سیستم گرمایشی پنج هزار و 400 کلاس درس، افتتاح 43 باب خانه بهداشت ، افتتاح سه مرکز سی تی اسکن و افتتاح دانشکده های نفت و پتروشیمی و مرحله اول دانشکده هنر و معماری طرح های طرح های دیگری است که در سه سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه روانسر در همه زمینه ها قابلیت دارد؛ ادامه داد: ظرفیت های مختلف کشاورزی در این شهرستان فراوان است.
نیک کردار یادآور شد: غار قوری قلعه و شهرک صنعتی روانسر از مهمترین ظرفیت های توسعه روانسر هستند.
وی با اعلام اینکه احداث بیمارستان 32 تختخوابی روانسر با جدیت در حال پیگیری است؛ بیان داشت: ساماندهی فاضلاب روانسر نیز برای ما بسیار مهم است.
وی از اتمام طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی اورامانات خبر داد و گفت: ایجاد این منطقه به وضعیت اقتصادی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.
امام جمعه روانسر نیز در این مراسم گفت: مسوولان درجایگاه خدمت به قرار دارند و همواره باید این را بدانید خدمت به خلق خدا یکی از بزرگترین کارهاست.
ماموستا ملا عبدالله غفوری با بیان اینکه وجود عدالت و تکریم ارباب رجوع زمینه ساز پیشرفت و رضایت اقشار جامعه از دولت است؛ تصریح کرد: صداقت، وجدان کاری و تکریم ارباب رجوع نیز از ویژگیهای بارز یک کارمند نمونه است.
وی شان و منزلت کارمندان را ارزشمند دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی تکریم ارباب رجوع را در دستور کار اخلاقی و عملی خویش قرار دهند تا در پرتو رضایت خلق رضایت و خشنودی خدا نیز حاصل شود.
امام جمعه روانسر اظهار داشت: هدف از خلق انسان اطاعت از خدا و عبادت و بندگی اوست و انجام عمل صالح و کارهای خداپسندانه است و خدمت صادقانه به مردم نیز از همین اعمال صالح نزد خداوند است.
ماموستا غفوری تاکید کرد: احداث بیمارستان در شهرستان روانسر خواسته اساسی و به حق این مردم است و باید در اولویت برنامه های کاری باشد.
در پایان این مراسم از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان روانسر با اهدا لوح و هدایایی قدردانی شد.
در این مراسم ابراهیم شهبازبیگی شهردار، فریدون نوری رییس شبکه بهداشت و درمان و فردین کریمی رییس اداره گاز به عنوان مدیران نمونه شهرستان روانسر معرفی شدند.
شهرستان روانسر با 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
8066/7455

نظر شما