شناسهٔ خبر: 14927278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار قزوین:

خوشنویسی‌ می‌تواند در کنار فرهنگ گام ماندگاری را برای خدمت به جامعه داشته باشد‌

R41364/P1377

استاندار قزوین با اشاره به اینکه پایه و اساس هرجامعه‌ای فرهنگ است، گفت: خوشنویسی‌ می‌تواند در کنار فرهنگ گام ماندگاری را برای خدمت به جامعه داشته باشد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین فریدون همتی در آئین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی یکی از پدیده‌های فوق آدمی و از جمله‌ هنرهای زیبای محسوب می‌شود، اظهار داشت: انسان از سویی هم‌قدم با ذوق و عشق و از سوی دیگر دم‌ساز عشق و هنر است و هنرمند با این دو مقوله در درجات هنر گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی سرزمین و خاستگاه هنر است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی بعد از گذشته چند دهه شاهد اوج‌گرفتن ارکان هنر به ویژه خوشنویسی هستیم که این مهم می‌تواند ایران را به  عنوان پرچمدار هنر خوشنویسی در جهان اسلامی معرفی کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: خوشنویسی دارای جایگاه بسیار ممتازی در فرهنگ و هنر است که برگزاری چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین این جایگاه را ارتقا می‌دهد.

همتی خاطرنشان کرد: آثار فاخری که توسط هنرمندان و جوانان ایرانی در لوح‌ها نقش بسته‌اند مانند خورشیدی در اسمان هنر پرتو افشانی کرده و همگان را به حیرت وادار کرده است.

وی با اشاره به هنرمندان معروف خوشنویسی ایران تصریح کرد: بی‌تردید سرسلسله خوشنویسان جهان میرعماد قزوینی است که نام او به تنهایی برای افتخار این خطه کافی است.

استاندار قزوین گفت: خوشنویسی به عنوان یکی از رشته‌های هنری می‌تواند در کنار فرهنگ گام ماندگاری را برای خدمت به جامعه داشته باشد.

همتی با اشاره به اینکه پایه و اساس هرجامعه‌ای فرهنگ است، افزود: اگر فرهنگ پویا، دقیق و متناسب با ارزش‌های جامعه تنظیم شود می‌توان همه امور جامعه را در یک مسیر پویا و بالنده قرار داد و موجب رشد جامعه شد.

انتهای پیام/

نظر شما