شناسهٔ خبر: 14926762 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

حال و هوای متفاوت جشنواره عروسکی به یاد داود رشیدی

periactin kissa periactine danger periactin kissa

صاحب‌خبر - گروه هنر :پنجمین روز جشنواره تئاتر عروسکی تحت‌ تاثیر درگذشت داود رشیدی با حال و هوای متفاوتی همراه شد.
با درگذشت داود رشیدی، بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در پنجم شهریورماه تئاترشهر و دیگر سالن‌های میزبان جشنواره رنگ‌ و بوی متفاوتی به خود گرفتند و تغییراتی هم در برخی برنامه‌های از پیش تنظیم شده ایجاد شد.
در سالن انتظار تئاترشهر و نیز دیگر تالارهای نمایشی عکس و شمعی به یاد داود رشیدی گذاشته شد و به این شکل میهمانان و تماشاگرانی که برای دیدن نمایش‌ وارد سالن‌ها می‌شدند ادای احترامی هم به این هنرمند تازه در گذشته می‌کردند.
در این شب اگرچه مرضیه برومند، دبیر جشنواره که نسبت خویشاوندی هم با داود رشیدی دارد، تاکید داشت که برنامه‌های جشنواره طبق روال خود برگزار شود، ‌اما به هرحال فضای متفاوتی بر جشنواره حاکم شد و نشستی هم که قرار بود مانند هر شب با برنامه‌ای ویژه در تالار وحدت برگزار شود حذف شد.در محوطه بیرونی تئاترشهر مانند هر شب نمایش‌های محیطی برگزار شد و مردم هم از آن‌ها استقبال خوبی کردند هرچند خیلی خبری از شلوغی و سروصدای زیاد شب‌های قبل نبود.
در سالن اصلی تئاترشهر هم نمایش «دیوان تئاترال» نوشته محمود استاد محمد به کارگردانی لادن نازی اجرا شد که این نمایش عروسکی و موزیکال با استقبال زیاد خانواده‌ها روبرو شد و با وجود اینکه به دلیل شیوه اجرایی نمایش بهتر بود اجرا از بالکن دیده نشود تا عروسک‌گردانان پنهان بمانند، اما هر دوسالن اصلی و بالکن مملو از تماشاگرانی شد که با کودکان خود حتی روی پله‌ها به تماشای این نمایش نشستند.
همچنین نمایش روسی «اودیسه» که به دو زبان انگلیسی و فارسی هم ارائه می‌شد، در دومین اجرای خود در سالن چهارسو با استقبال زیاد علاقه‌مندان روبرو شد.
در پنجمین روز جشنواره تقریبا تمام نمایش‌ها به داود رشیدی تقدیم شدند تا هنرمندان هم به شکلی در یادبود این بازیگر قدیمی سهمی داشته باشند.به دلیل آنکه تلاش می‌شود فضای غم‌انگیزی بر جشنواره حاکم نشود، دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری درصدد هستند تا اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی را با تدارک دیدن بخشی ویژه برای داود رشیدی اما با همان حال و هوایی که پیش از این درنظر داشتند برگزار کنند.آیین اختتامیه جشنواره هم یکشنبه 7 شهریورماه در سالن اصلی تئاترشهر برپا خواهد شد که کارگردانی آن بر عهده امیر اثباتی است.
در این برنامه قرار است بزرگداشت دو نمایشگر عروسکی، بهروز غریب‌پور و ددی پودامجی، نمایشگر عروسکی از هند و اولین رییس غیر اروپایی یونیمای جهانی برگزار شود و اجرای چند قطعه کوتاه نمایشی در کنار معرفی برگزیدگان هم از دیگر برنامه‌های این اختتامیه است

نظر شما