شناسهٔ خبر: 14924132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر خبر داد:

سومین کتابخانه روستایی کاشمر به بهره برداری می رسد

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از آغاز بهره برداری از سومین کتابخانه روستایی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع زادگان در این رابطه اظهار داشت: پس از پیگیری های فراوان و با همت انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر، سومین کتابخانه روستایی این شهرستان در روستای اوندر از توابع بخش محروم کوهسرخ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این کتابخانه که به نام «شهید سلیمان نژاد» مزین شده است با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به همت دهیاری روستا، بسیج سازندگی و به ویژه با کمک انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر احداث، تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر تصریح کرد: این کتابخانه در روز شنبه ششم شهریور همزمان با هفته دولت با حضور مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کاشمر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بدیع زادگان خاطرنشان کرد: این کتابخانه که به صورت نهادی و با جذب یک نیروی کتابدار بومی فعالیت خواهد کرد در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با زیربنای 150 متر مربع احداث شده و جمعیتی در حدود 4 هزار نفر را در روستای محروم اوندر و روستاهای اطراف آن پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز این کتابخانه تامین شده است گفت: سومین کتابخانه روستایی کاشمر فعالیت خود را با 2200 نسخه کتاب آغاز خواهد کرد.

بدیع زادگان ادامه داد: به دلیل کم بودن امکانات تفریحی و سرگرمی در روستاها، تأثیر وجود کتابخانه در یک روستا، غیر قابل انکار است و لذا استقبالی که ما در کتابخانه های روستایی شاهد بوده ایم ما را ترغیب به توسعه این کتابخانه ها کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هر روستایی که بتواند فضایی مستطیل شکل به مساحت 120 متر مربع در اختیار ما قرار دهد ما این آمادگی را داریم که برای دریافت مجوز و تأمین تجهیزات و کتاب مورد نیاز آن اقدام کنیم چرا که وجود کتابخانه در یک روستا، تأثیر زیادی برای آینده فرزندان آن روستا خواهد داشت.

نظر شما