شناسهٔ خبر: 14923750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

دليلي ندارد که تمام تمرکز خودروسازان بر شرکت هاي فرانسوي باشد

صاحب‌خبر -

نايب رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت : از خودروسازان خواسته شده تا يک نسخه از کليه قراردادهايي که با خودروسازان خارجي دارند را به مجلس ارائه نمايند تا پيش از مواجه با افکار عمومي بتوان در صورت لزوم اصلاحاتي بر روي آنها صورت گيرد.

داريوش اسماعيلي در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به ورود مجلس به بحث قراردادهاي خارجي خودروسازان تصريح کرد : در اين زمينه تاکنون جلساتي نيز مديران شرکتهاي خودروساز برگزار شده است .وي تصريح کرد : در اين جلسه از مديران شرکتها خواسته شد در تمام قراردادهايي که با خودروسازان خارجي دارند چه آنهايي که منعقد شده و چه آنهايي که در دست بررسي و مذاکره دارند يک نسخه از آنها به مجلس ارائه شود تا پيش از مواجه با افکار عمومي بتوان در صورت لزوم اصلاحاتي بر روي آنها انجام شود.وي در ادامه با توجه به قرارداد خودروسازان با شرکتهاي دو شرکت فرانسوي تصريح کرد : دليلي ندارد که تمام تمرکز خودروسازان بر شرکتهاي فرانسوي باشد.وي گفت : امروز که خودروسازان داخلي با دو شرکت پژو و سيتروئن به جمع بندي و توافقاتي رسيدند به نظر مي رسد که ديگر نبايد بر همکاري با ساير شرکتهاي فرانسوي اصرار شود.وي افزود : قطعا صنعت خودرو ايران مي تواند روابط خوبي را با خودروسازان آلماني و ايتاليايي داشته باشد از اين رو معتقدم نبايد تمام تمرکز صنعت خودرو بر روي تنها کشوري خاص باشد.وي با اشاره به اينکه به عنوان استراتژي معتقد به همکاري گسترده با شرکتهاي معتبر و مختلف در حوزه خودروسازي در دنيا هستم ، تصريح کرد : ضمن اينکه هر گونه سرمايه گذاري خارجي در صنعت خودرو ايران با شرايطي خاص مي تواند جريان موثري را در صنعت خودرو ايران ايجاد نمايد ، عدم تمرکز بر يک کشور خاص و همکاري گسترده با خودروسازان جهاني در اين روند، نقش مفيدي خواهد داشت.نماينده سروستان و خرامه در مجلس دهم با توجه به شروط لازم براي حضور سرمايه گذاران خارجي تصريح کرد : سرمايه گذاري خارجي بايد منوط به انتقال تکنولوژي به کشور ، همراه با افزايش سهم توليد خودرو در داخل و از سويي ايجاد اشتغال را در کشور باشد .اسماعيلي تاکيد کرد : جريان سرمايه گذاري هاي خارجي در صنعت خودرو ايران بايد منوط به اين شود که با گذشت چند سال، صنعت خودرو بدون کمک سرمايه گذاران قادر به ادامه توليد در کشور باشند.وي گفت : با افزايش سرمايه گذاري خارجي و جهت گيري آن در بخش هاي تحقيق و توسعه پيش بيني مي شود شاهد افزايش طراحي پلت فرم هاي جديد در صنعت خودرو ايران باشيم اين در حالي است که ظرفيت و قابليت لازم به لحاظ تکنولوژي و دانش فني براي رسيدن به اين شرايط در خودروسازي ايران وجود دارد.