شناسهٔ خبر: 14922934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در حاشیه همایش دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت

خودداری معاون وزیر بهداشت از مصاحبه درباره بیماران دیالیزی فوت شده کارون

R41468/P1377

معاون وزیر بهداشت با خودداری‌ از مصاحبه درباره بیماران دیالیزی فوت شده کارون گفت: در این باره مسئولان منطقه‎ای مصاحبه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ایرج حریرچی امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت درباره مهمترین دستاوردهای این طرح اظهار داشت: مهم‌ترین شاخص افزایش عدالت در سلامت است که با شاخص‌های مختلفی سنجیده می‌شود.

وی افزود: پوشش بیمه همگانی را تقریبأ توانستیم به صددر‌صد برسانیم و محافظت مالی از مردم را در حوزه خدمات بستری از 37 درصد به 3 درصد رساندیم و نیز هزینه‌های کمرشکن را به طرز معنی‌داری کاهش دادیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه به حاشیه شهرها که در حدود 10 میلیون و 600 هزار نفر است رسیدگی کامل انجام شده است، بیان کرد: 1955 پایگاه سلامت راه‌اندازی شده و نیز پوشش پزشک خانواده در شهرها و روستاها از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در سه دهه گذشته جزو کشورهایی بوده که رشد سریع در شاخص‌های سلامت را داشته است، گفت: خوشبختانه اهداف هزاره که مربوط به سال 2015 بوده را به صورت کامل به دست آوردیم و طبق اعلام سازمان ملل و بهداشت جهانی از لحاظ رتبه در بین کشورهای جهان در رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی رتبه دوم را نیز داریم.

حریرچی عنوان کرد: امیدواریم با حمایتی که مجلس و دولت می‌کند در زمینه صیانت از دستاوردهای طرح تحول سلامت موفق باشیم و این دستاوردها را تعمیق بخشیم همچنین طرح‌های جدید و مهمی را آغاز کنیم.

وی درباره پرونده بیماران دیالیزی فوت شده در بیمارستان سینا شهرستان کارون تصریح کرد: در این باره مسئولان منطقه‎ای مصاحبه کنند.

به گزارش تسنیم، در حدود یک ماه پیش چند تن از بیماران دیالیزی شهرستان کارون به دلایلی که مسئولان تا کنون آن را عفونت‌های روده‌ای بیان کردند، فوت می‌کنند. قرار بر این بود که بعد از مدتی کوتاه دلیل قطعی و منبع اصلی علت فوت این بیماران اعلام شود ولی تا کنون مسئولان مربوطه نظر قطعی و نهایی را بیان نکرده‌اند.

با وجود اینکه از طرف وزرات بهداشت تیمی متشکل از متخصصان مجرب برای کشف علت این حادثه ناگوار در همان روزهای ابتدایی به خوزستان اعزام می‌شد ولی امروز شاهدیم که سخنگوی وزارت بهداشت از اعلام صریح و شفاف در این زمینه خودداری کرده و توپ را در زمین مسئولان محلی می‌اندازد.

انتهای پیام/

نظر شما