شناسهٔ خبر: 14922326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با حضور مقام عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری :

خوابگاه خواهران حضرت خدیجه (س) دانشگاه دامغان افتتاح شد

خوابگاه خواهران حضرت خدیجه (س) دانشگاه دامغان با حضور محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ خوابگاه خواهران حضرت خدیجه (س) دانشگاه دولتی این شهرستان در پنجمین روز از هفته گرامیداشت دولت و با حضور محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، استاندار سمنان ، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خوابگاه خواهران حضرت خدیجه (س) دانشگاه دامغان با زیر بنای سه هزارو 750 متر مربع و با اعتبار دو میلیاردو 600 میلیون تومان و از محل اعتبارات منابع داخلی و ردیف های متمرکز تامین ، هزینه و احداث شده است.
این خوابگاه دانشجویی ظرفیت اسکان و اقامت 275 نفر از دانشجویان خواهر را دارد.

رئیس دانشگاه دامغان با اشاره به فعال بودن هشت خوابگاه دانشجویی زیر نظر دانشگاه دولتی این شهرستان افزود : در این تعداد خوابگاه دانشجویی زیر مجموعه دانشگاه دولتی دامغان دو هزار و 100 نفر دانشجو اسکان و اقامت دارند که از این تعداد یک هزارو 400 نفر را دانشجو دختر و 700 نفر دیگر را دانشجویان پسر تشکیل می دهند.
وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی دامغان را پنج هزارو 857 دانشجو بیان کرد.

عبدالعلی بصیری ادامه داد : 68 رشته تحصیلی در دانشگاه دولتی دامغان وجود دارد که در سه رشته کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. 145 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی این شهرستان هستند که از این تعداد عضو هیئت علمی در دانشگاه دولتی دامغان را اعضای هیئت علمی شاغل و بورسیه تشکیل می دهند.

رئی سدانشگاه دامغان یادآور شد : دانشگاه دولتی دامغان دارای هشت دانشکده زیر مجموعه بوده که شامل دانشکده های علوم و زمین ، ریاضی و علوم کامپیو تر ، فیزیک ، علوم انسانی ، شیمی ، زیست شناسی ، فنی و مهندسی ، هنر و پزوهشکده علوم زیستی است.

وی عنوان کرد : پروژه عمرانی در دانشگاه دولتی دامغان در حال ساخت است اظهار داشت : این تعداد پروژه شامل سالن همایش های علمی ، فرهنگی و آموزشی ، دانشکده های زیست شناسی و فنی و مهندسی است.

به گزارش تیتریک ، در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در فروردین ماه امسال به استان سمنان برای تکمیل فاز اول دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه دامغان 29 میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل سالن همایش های علمی ، فرهنگی و آموزشی این دانشگاه 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

در شهرستان دامغان پنج مرکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی وجود دارد که در این تعداد مرکز آموزش عالی حدود 17 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

 


انتهای پیام /

نظر شما