شناسهٔ خبر: 14922050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

فرماندار :

عجب شیر/ هزینه ۱۰۰میلیارد ریال برای تحول نظام سلامت در عجب شیر

فرماندار عجب شیر گفت: دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از فرهنگ عجب شیر، سید شمس الدین مراثی در همایش تجلیل از پزشکان افزود: این اعتبار برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی ویژه درمان و سلامت این شهرستان هزینه شده است

وی افزود: جامعه پزشکی نقش بی بدیلی در تامین سلامت جامعه و درمان مردم دارند که در این همایش سعی شده ذره ای از زحمات این عزیزان مورد تجلیل قرار گیرد.
فرماندار عجب شیر با قدردانی از پزشکان، داروسازان وکارمندان از آنان بعنوان نخبگان جامعه نام برد که در کار و حرفه خود از نخبگان و خبرگان هستند که باید در راه خدمت رسانی به مردم تلاش بیشتری انجام دهند.
وی با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان عجب شیرافزود: اجرای طرح تحول سلامت،برنامه هتلینگ بیمارستان (تعمیر و تجهیز بخشها و ارتقاء سطح خدمات به بیماران ) با هزینه ۳میلیاردو۱۰۰ میلیون ریال وحضورمتخصصان دربرنامه ماندگاری،راه اندازی کلینیک ویژه متخصصین در بیمارستان،تجهیز و تعمیر پایگاه ۱۱۵ شهرستان،احداث ۹ باب خانه بهداشت با متراژ ۸۵ و ۱۱۰متری در شهر جوانقلعه و۸روستای شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از جمله فعالیت این مجموعه در چند سال اخیر است.
مراثی ادامه داد:تعمیر و بازسازی و تجهیز کلیه خانه های بهداشت،تجهیز وسایل فنی و غیر فنی لازم با هزینه ۵ میلیارد ریال،تامین کسری پزشک خانواده در کلیه مراکز روستایی و شهری،راه اندازی اورژانس هوایی و پد هوایی درجنب ورزشگاه آزادی عجب شیر،انجام واکسیناسیون پنتاوالان (واکسن پنجگانه) طبق برنامه کشوری در شهرستان،احداث مرکز شماره یک شهری با متراژ ۱هزار۶۵۰ متر در ضلع غربی بیمارستان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال،از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت ودرمان است.
وی ساخت وتجهیز ۶ واحد پانسیون پزشک،خرید یک دستگاه دیجیتال رادیولوژی برای تجهیز رادیولوژی بیمارستان،خرید یک دستگاه آندسکوپی برای راه اندازی بخش آندسکوپی وایسترومتری واقدام بساخت درمانگاه تخصصی بمساحت ۷۵۰متر بااعتبار۱۵ میلیارد ریال در محوطه بیمارستان از دیگر اقدامات در این حوزه است.
فرماندار عجب شیر ، با بیان اینکه حمایت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است، یادآوری کرد: افزایش سطح سلامت جامعه و توجه به اقشار آسیب پذیر مناطق محروم، از نتایج اجرای طرح تحول نظام سلامت در آینده ای نزدیک است.
درشهرستان عجب شیر۸۰پزشک وداروساز و دنداپزشک وجود دارد که دراین مراسم از ۵پزشک و داروساز برتر شهرستان عجب شیر ، تجلیل شد .
 

photo_2016-08-27_14-52-08photo_2016-08-27_14-52-12

نظر شما