شناسهٔ خبر: 14921486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر کشاورزی:

تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی کمتر از معادن است

نمایندگی البرز

معاون وزیر کشاورزی تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی کمتر از معادن و حدود دو تا چهار درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اسکندر زند در بیست و دومین کنگره ملی گیاه پزشکی که امروز(شش شهریور)، در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید برای تامین غذا، کشاورزی را دانش بنیان کرد، اظهارکرد: کشاورزی دانش بنیان یکی از  ضرورت‌های مهم دنیای کنونی است لذا باید تلاش کنیم تا با برخورداری از دانش دستاوردهای این دانش را به نوآوری تبدلیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ایران در زمینه کسب ثروت از طریق دانش با مشکلاتی مواجه است لذا استفاده از دانشگاه‌های کارآفرین در بخش آموزش و پژوهش، باید توسعه بیشتری پیدا کنند که  برای تحقق این  مهم در سازمان تحقیقات و ترویج؛   بخشی با عنوان تحقیقات بنیادی قابل ترویج و تجاری سازی ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر تحقیقات کشور در مرحله مقدماتی باقی می‌ماند در حالی که این امر باید ترویج پیدا کند، گفت: سامانه علم سنجی راه اندازه و محققان شناسایی شده‌اند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه های نو و جدیدی را تدوین کرده که در برنامه های اقتصاد مقاومتی مصوب شده است.

زند در ادامه از خودکفایی گندم سخن به میان آورد و گفت: در حالی به خودکفایی گندم دست یافتیم که بنا بود این امر تا سال ۹۹ محقق شود اما خوشبختانه زودتر از موعد مقرر در حوزه تولید گندم خودکفا شدیم.

معاون آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خودکفایی با به کارگیری مولفه های اصلی کشاورزی به دست می آید، تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی کمتر از معادن و حدود دو تا چهار درصد است.

زند در پایان اعلام کرد: ۳۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی در کشور فعال است که این رقم باید به هزار شرکت برسد.

انتهای پیام

نظر شما