شناسهٔ خبر: 14919058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج طرح درمانی تامین اجتماعی در تربت حیدریه بهره برداری شد

تربت حیدریه- ایرنا- بهره برداری از پنج طرح درمانی بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه روز شنبه به مناسبت هفته دولت، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه در آیین بهره برداری از این تجهیزات و فضاهای جدید گفت: برای خرید و نصب دستگاه رادیوگرافی دیجیتال، خرید و نصب سونوگرافی داپلر، ایجاد پارک بخش ویژه بیماران، سالن همایش و غذاخوری کارکنان 11 میلیارد ریال هزینه شده است.
امیر اسلامیان با بیان اینکه تا پایان شهریور جاری؛ یک دستگاه سی تی اسکن که به مبلغ 20 میلیارد ریال خریداری شده، نیز نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: برای راه اندازی سامانه هتلینگ بیمارستان نیز 100 میلیارد ریال درخواست شده که با توجه به شرایط اقتصادی کشور با رقمی کمتر موافقت شده و ظرف امسال یا اوایل سال آینده با ایجاد آن، درجه بیمارستان به سه ستاره ارتقاء خواهد یافت.
وی گفت: این بیمارستان دارای 113 تختخواب است و 435 نفر پرسنل، که 200 نفر آنان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارائه می کنند.
اسلامیان با بیان اینکه بیمارستان دارای بخش های آی سی یو (مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است، افزود: پارسال 45 میلیارد ریال تجهیزات برای این بیمارستان خریداری شد.
وی متوسط ماندگاری بیمار در این مرکز را 1.8 روز، و میانگین کشوری این شاخص را 2.5 روز عنوان کرد و گفت: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 75 درصد است که این رقم امسال به دلیل افزایش تعرفه ها، 2 درصد کمتر شده است.
اسلامیان گفت: بیمارستان تربت حیدریه، در فاصله خراسان جنوبی تا مشهد تنها بیمارستان تامین اجتماعی است و ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: تامین اجتماعی و به خصوص درمان، از حوزه های مهم و از شعارهای کلیدی دولت تدبیر و امید است که از ابتدای روی کار آمدن این دولت با جدیت دنبال شده و می شود.
حسن فتحی نیا افزود: خوشبختانه در حوزه درمان داریم به جایی می رسیم که می توانیم با قطعیت ادعا کنیم، همراهان مریض جز سلامت، دغدغه دیگری ندارند.
وی گفت: با توجه به حضور کادر متخصص جوان و با ذوق در بیمارستان تامین اجتماعی رازی، این مرکز باید حوزه های خدماتی خود را گسترش دهد تا شاهد افزایش سطح رضایت مندی شهروندان باشیم.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121/5132

نظر شما